Dag 17 - Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dag 17 - Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Dag 17 - Arches

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

12 Mei 2018 | Verenigde Staten, Moab

Zaterdag 12 mei 2018
Vanochtend word ik best moe wakker en ik heb op dat moment meer behoefte aan eens uitslapen dan aan weer een wandeling. Maar vandaag staat Delicate Arch op het programma en die wil ik heel graag zien dus hup het bed uit, douchen en ontbijten en om half 9 zitten we weer in de auto. Delicate Arch is hét symbool van dit park en hij staat ook op de kentekenplaten van Utah afgebeeld. Je kan niet in dit park wandelen zonder deze arch gezien te hebben. Nou kan dat ook vanaf een uitzichtpunt op een km afstand, maar wat is nou mooier dan er ook onder te staan. Dus rijden we het park in naar het begin van deze best pittige trail, een wandeling van 2-3 uur. Op sommige punten gaat het best steil omhoog maar het is, als je mijn hijgen even wegdenkt ;-), wel te doen. Eenmaal boven gekomen is het wel echt de moeite waard. We moeten even wennen aan de enorme windvlagen die hier langskomen waardoor je bijna het gevoel hebt van de rotsen geblazen te worden maar als we daarna wat dichter bij de Arch komen is dat toch echt een schitterend gezicht. Veel waaghalzen wagen zich, ondanks de wind, onder de Arch om foto's te maken. Natuurlijk horen wij daar ook bij ;-). Ik maak ze eerst van Martin, die helaas een groen shirt heeft aangetrokken waardoor hij een beetje wegvalt tegen de groene achtergrond door de Arch heen. Ik daarentegen heb weer een lekker fluorescerend sportshirt aan dus val wel op. Als Martin weer een foto wil maken zonder mensen erop blijkt dat lastig. Gelukkig hebben we een oplossing! Ik ga weer in de rij staan (wat de meeste mensen wel doen op een paar na die gewoon voordringen) en als ik aan de beurt ben ga ik gewoon even nog niet onder de Arch staan maar zorg dat de rij er even een paar meter vandaan blijft staan!
Na alle foto's lopen we weer terug naar de parkeerplaats, een redelijk pittige afdaling weer, en daar aangekomen rijden we nog naar het einde van de weg. Daar is Devils Garden met nog een paar mooie arches. We bekijken nog Sand Dune Arch, een arch die in een soort smalle canyon ligt, Tunnel Arch, Pine Tree Arch en als laatste Landscape Arch. Er loopt ook een pad naar Double O Arch maar dat gaat zo steil omhoog, daar zien we maar vanaf.
We lopen weer terug naar de auto en zijn daar rond 2 uur terug. En we vinden het wel genoeg geweest! We hebben hele mooie Arches gezien in dit park dus rijden we in ruim een half uur terug naar Moab. Omdat we, behalve een appel en een mueslireepje nog niks gegeten hebben rijden we naar de Mc Donalds om toch even een hamburger en wat frietjes te gaan eten (onze eerste bij de Mc trouwens, onze tweede deze vakantie volgens mij dus het valt mee). De airco staat behoorlijk hoog daar en gek genoeg hebben we het koud gekregen. Buiten is het wel weer rond 25°C maar de zin om te zwemmen is er een beetje af. Dus nemen we een douche om al het  door de harde wind opgewaaide zand en stof er weer af te spoelen en gaan daarna lekker met de e-reader voor de kamer buiten zitten. Daarna lopen we nog even naar de supermarkt voor wat boodschappen. Morgen hebben we een lange rit naar Page voor de boeg van ongeveer 440 km. Dan is het lekker als we niet ook nog eerst boodschappen hoeven te doen. Het zal morgen dus vast een saai verslag worden ;-)
(Helaas lukt het me de laatste dagen niet meer hier foto's te uploaden. Onze FB vrienden kunnen daar de foto's vinden)