Dag 23 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dag 23 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Dag 23 - Las Vegas

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

18 Mei 2018 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vrijdag 18 mei 2018
Vandaag is onze laatste hele dag in de VS. De wekker staat op 6 uur en we blijven nog even liggen maar daarna gaan we douchen en om 7 uur zitten we aan het ontbijt. Helaas een karig ontbijt in dit hotel (alleen bagels en fruit) maar we krijgen wat binnen. Daarna rijden we naar hotel/casino Excalibur waar we opgepikt worden door de shuttlebus van Papillon. Omdat we niet precies weten waar we moeten zijn vragen we dat in het hotel. Het blijkt dat we het hele casino door moeten lopen naar de achterkant en het is er al heel druk. Het is nog geen 8 uur 's ochtends en ik vraag me af of deze mensen hier de hele nacht al zijn geweest?
We worden eerst door een klein busje opgehaald en vervolgens mogen we bij een ander hotel in een grote touringcar overstappen die ons naar Bouldercity Airport brengt. Daar moeten we ons paspoort laten zien en op een plaat gaan staan die ons gewicht registreert. Gelukkig, we zijn nog niet te zwaar geworden  ;-). Vervolgens mogen we een safety video bekijken maar die is nog niet eens helemaal gedraaid als Sean, onze piloot, ons komt ophalen. We zitten samen met nog 4 mensen op deze vlucht. Als we voor de vlucht even nog een foto willen maken van "onze" helicopter mag dat niet. Er komt een jongen aangesneld die ons wel op de foto wil zetten. Die we dan later mogen kopen voor $20. Laat maar ;-). De piloot geeft aan waar we moeten zitten en Martin en ik mogen voorin. We hebben goed zicht daardoor! Nadat we onze gordels hebben omgedaan en de oorbeschermers/koptelefoon hebben opgezet stijgen we langzaam op. Echt heel gaaf is dit. We vliegen eerst richting de Hooverdam en over Lake Mead. Daarna over een wat ruig gebied en uiteindelijk na bijna een half uur vliegen bereiken we de Grand Canyon en de Colorado River. We vliegen er nog maar kort overheen als we gaan landen op een plateau met uitzicht op de Colorado River. Er staan dan al een stuk of 5 andere helicopters aan de grond. Na het uitstappen maken we een aantal foto's (gratis, bij de helicopter, we blijven Hollanders ;-) ). Wel mooi om zo laag te zitten in de Canyon hoewel nog niet op rivier niveau. Dan krijgen we wat te eten en een glaasje champagne, we kunnen nog net snel wat foto's nemen maar dan gaan we alweer terug. Opstijgen in de Canyon is ook weer erg mooi en vervolgens blijven we nog een stukje erboven vliegen. We vliegen weer in een half uur terug naar het vliegveld, onderwijl genietend van het uitzicht. Dan is het helaas voorbij, weer iets dat van onze bucketlist af kan ;-).
Met de shuttlebus worden we weer terug gebracht naar Las Vegas en in Casino Excalibur, bij de Starbucks daar, drinken we nog een frappuchino. Einde van een mooie ochtend. We rijden terug naar ons hotel en brengen de middag aan het zwembad door, even lekker lezen, zonnen en zwemmen.
Om 6 uur pakken we weer de shuttlebus naar de Strip en eten wat in de Venetian Shoppingmall. Na het eten moeten we weer door een casino maar het enige dat Martin leuk vindt, roulette, begint met een inzet van $ 15 en dat vindt hij toch teveel. Ik heb er al echt helemaal niks mee. We lopen naar buiten, kijken nog bij de Volcano van La Mirage en nemen nog wat neon foto's maar dan hebben we het ook wel gezien. Terug naar het hotel!
Morgenochtend kunnen we rustig aan doen. We hebben de kamer kunnen verlengen tot 12 uur. Daarna zullen we richting vliegveld rijden, de huurauto inleveren en wachten tot ons vliegtuig vertrekt om 17.15 uur.
Het was een mooie vakantie, we hebben genoten en heel erg veel gezien. Het is goed geweest!  Ik hoop dat degenen die hebben meegelezen ook hebben genoten van onze ervaringen. Tot snel weer in ons eigen landje. Groetjes Rita en Martin.