Dag 22 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dag 22 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Dag 22 - Las Vegas

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

17 Mei 2018 | Verenigde Staten, Las Vegas

Donderdag 17 mei 2018
Vanochtend zijn we, door de gehorigheid van de kamers (houten vloeren) al om half 6 wakker als de bovenburen besluiten dat het tijd is om op te staan. We blijven liggen tot kwart over 6, zitten voor 7 uur aan het ontbijt en rond half 8 in de auto voor de lange rit van ruim 4 uur naar Las Vegas. Na een tank beurt (benzine voor de auto en koffie voor ons) op 50 km van Flagstaff, rijden we door richting Las Vegas. De weg is lang en saai en op een gegeven moment passeren we de Hoover Dam en de lodge waar we bijna 2 weken terug overnacht hebben. Waarschijnlijk zullen we hier morgen weer heen rijden met de shuttlebus voor onze tour omdat hier ook de helicopters opstijgen. Na ongeveer een half uur komen we in Las Vegas aan en hoewel het nog vroeg is kunnen we toch rond 12 uur al inchecken bij ons hotel. We krijgen een kamer aan de achterkant wat niet erg is want aan de voorkant loopt een drukke weg.
Als we de koffers naar de kamer hebben gebracht gaan we met de shuttlebus naar de Strip toe. We stappen uit bij hotel Excalibur, gebouwd in de vorm van een kasteel, heel apart. We lopen eerst richting het zuiden omdat daar het bekende "Welcome in Las Vegas" bord moet staan en zien ondertussen nog veel meer mooie en superluxe hotels aan de overkant zodat we besluiten straks langs die kant weer naar het noorden te lopen. Na ongeveer een kwartier komen we tot de conclusie dat het bord iets verder staat dan gedacht. Aangezien we een Mc Donalds tegenkomen, het inmiddels rond 2 uur is en we nog niet gegeten hebben, besluiten we toch maar weer een ongezonde hap te eten. Wifi geeft aan dat het bord nog ongeveer een km lopen is. Na het eten lopen we dus nog een km naar het zuiden, komen langs een leuke kleine wedding chapel, (helaas gesloten, ik wil er wel eens binnen kijken) en komen na een kwartiertje bij het beroemde bord aan waar het een drukte van belang is. We zijn niet de enigen die een foto willen maken ;-).
Nadat we onze foto's gemaakt hebben, en iemand anders ook van ons samen voor het bord, lopen we langs de overkant weer zo'n 2 km terug richting hotel Excalibur. Er is genoeg te zien en genoeg foto materiaal. Wat een overdadige luxe hier. En toch zien we ook veel "gewone" mensen de hotels ingaan waar een kamer volgens mij wel $ 500 per nacht moet kosten (maar wat na even nakijken maar $ 225 blijkt te zijn). We nemen hier en daar wat foto's, lopen zo een heel eind de Strip af en kijken onze ogen uit. We komen langs New York, Parijs, langs dansende fonteinen en wandelen langs de grachten met gondels in Venetië. Daar eten we een klein hapje en drinken we wat maar zijn ondertussen behoorlijk moe geworden. Het is nog niet donker maar toch besluiten we met de shuttlebus weer naar het hotel te rijden. En ik voel me toch echt een provinciaaltje als ik hier loop moet ik heel eerlijk bekennen. Leuk om gezien te hebben maar ik voel absoluut niet de behoefte om een casino in te gaan of zo.
Waarschijnlijk dat we morgen na de tour eerst een paar uurtjes zwembad pakken en dan 's avonds weer naar de Strip gaan want die moet je natuurlijk toch ook bij avond gezien hebben. Maar overdag is er ook al genoeg neon te zien!