Dag 20 - Flagstaff via Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dag 20 - Flagstaff via Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Dag 20 - Flagstaff via Grand Canyon

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

15 Mei 2018 | Verenigde Staten, Flagstaff

Dinsdag 15 mei 2018
Vanochtend zijn we weer vroeg wakker, gaan ontbijten en zitten om goed half 8 in de auto. Eerst nog even een (pittige) Chai Tea halen bij Starbucks en dan rijden we richting de Grand Canyon, het laatste park dat we gaan bezoeken vakantie.
We rijden in 1,5 uur richting old Cameron Trading Post, waar we even een korte pauze inlassen. Dit is vooral een winkel waar we doorheen moeten naar toilet en als we er heel even rond kijken schrikken we van de prijzen. Een soort (ongetwijfeld handgemaakt maar dan nog...) rieten mandje kost meer dan $ 100. We rijden maar heel snel weer verder de Dessert View Drive op ;-). Deze gaat aan de oostkant het Grand Canyon NP in en je komt daar ook al verschillende uitzichtpunten tegen. Als eerste komen we bij de Little Colorado Overlook. Dit is een Navajo parkje en de bijdrage is $10 of wat je maar geven wil. We geven een kleine bijdrage ($10 vinden we echt teveel voor dit stukje dat niet groter is dan een parkeerplaats en voor alleen wat foto's) en maken wat foto's van de droge canyon. Niet echt heel interessant.
Dan rijden we verder en komen bij de ingang van de Grand Canyon waar de weg overgaat in de East Rim Drive. Met onze Nationale Parkenpas mogen we weer doorrijden en volgens de dame bij de ingang komen we eerst bij het Desert Viewpoint. Daar staat een mooie toren en hebben we een mooi uitzicht over de Grand Canyon en een stukje van de Colorado River. Erg mooi om te zien dat hele gebied vol met rotsen. Wel erg jammer dat de Rivier en dus de Canyon zo ver weg is, ik had verwacht dat we daar dichterbij zouden komen.
Als we verder rijden komen we nog meer soortgelijke uitzichtpunten tegen. En het is werkelijk waar erg mooi maar wel overal een beetje hetzelfde. Als dit het eerste park zou zijn dat we bezocht hadden zouden we veel meer onder de indruk geweest zijn denk ik. Maar we hebben al zoveel parken gezien die in mijn ogen veel mooier waren dat we dit park zeker niet het mooiste vinden. Wellicht is het hier net als in Bryce Canyon en moet je er echt in afdalen om echt de schoonheid er van te zien. Maar dat is een tocht van een dag naar beneden en een dag omhoog en bovendien erg zwaar.
Rond 12 uur komen we bij het Visitor Centre aan en vandaar kunnen we alleen met verschillende shuttle bussen verder. We zien nog een aantal uitzichtpunten waarvan we Trailview Overlook de mooiste vinden omdat je daar een mooi uitzicht hebt op het Bright Angel Trail dat helemaal naar beneden gaat de Canyon in.
Omdat het toch wel vrij veel tijd kost steeds op de shuttle bus wachten slaan we de laatste punten over en gaan naar het eindpunt Hermits Rest waar we wat drinken. Dan is het nog een uur met 2 verschillende shuttle bussen voor we weer bij de parkeerplaats zijn. Inmiddels is het kwart over 5 en moeten we nog ruim 1,5 uur rijden naar Flagstaff. Daar komen we rond 7 uur aan en checken in. We halen nog even 2 magnetronmaaltijden bij de tegenover gelegen Walmart en voor we de magnetron doorhebben en alles is opgewarmd  is het ruim na 8 uur.
Wat Flagstaff te bieden heeft weten we nog niet maar een zwembad is hier in elk geval. Ik denk dat we daar maar eens van gaan genieten morgen want de dag daarna gaan we naar Las Vegas en daar is genoeg te zien.