Dag 16 - Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dag 16 - Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Arches

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

11 Mei 2018 | Verenigde Staten, Moab

Vrijdag 11 mei 2018
Vanochtend even na half 9 zitten we weer in de auto na een lekker ontbijt van vers fruit en pancakes. We komen weer langs wat mooie punten die we gisteren gezien hebben en rijden dan het gebied van rode rotsen weer uit. Al gauw zien we niet meer dan alleen maar grijze grauwe rotsen, net een soort van zandhopen. Het lijkt wel een maanlandschap! Af en toe is er wat begroeiing rondom het riviertje de Fremont maar verder lijkt het hier doods en leeg. Een groot deel van de weg bestaat verder uit uitgestrekte vlaktes met in de verte wat rotsen. Later weer het grauwe maanlandschap en als we op de Dinosaur Diamond Prehistoric Hwy rijden (hoe verzinnen ze zo'n naam maar dat is wat onze Nav aangeeft) lijkt het er op dat hier inderdaad zomaar een dinosaurus zou kunnen opduiken ;-)
Rond 11 uur komen we in Moab aan, halen eerst koffie bij de Mc Donalds en rijden dan naar het Arches National Parc. En weer worden we er ingeluisd, de schoonheid van de natuur verleidt ons weer om tot rond half 5 hier rond te rijden en te lopen. Weer geen rustige middag ;-).
We komen weer langs allerlei mooie punten waarvan ik jullie de namen maar zal besparen maar we kunnen weer niet stoppen met foto's maken.  Op een gegeven moment komen we bij Balanced Rock, een rotsblok balancerend op een ander rotsblok. Je kan er een rondje omheen lopen en daardoor zien we dat het niet echt een blok is maar meer een platte beetje eivormige schijf. Als we er onder lopen, aan de kant waar de wind vandaan komt, krijg ik toch zo iets van: die schijf vangt veel wind, toch maar aan de goede kant terug lopen ;-) Overigens zijn hier heel veel rotsen ook gewoon een soort muren die veel en veel langer dan breed zijn, echt heel apart.
Daarna komen we bij de Windows Section aan.  We lopen eerst naar de North Window, echt een heel groot gat in de rots waardoor er dus een soort van Arch ontstaan is. We maken veel foto's hoewel het lastig is om er niet al te veel mensen op te krijgen. Als we naar het South Window lopen staat Martin nog even stil om een foto te nemen. Een paar meter verder staat een man die ook een foto wil nemen en we kijken even om en willen dan voor zijn lens weg lopen. Maar hij wil juist dat wij blijven staan omdat hij onze kleding zo leuk bij de omgeving vindt kleuren. Wij vragen gekscherend voor welk magazine het is maar hij zegt dat hij ook maar gewoon toerist is. Als we de foto zien vinden we die inderdaad erg leuk en vragen of hij die ook met onze telefoon wil maken wat hij uiteraard best wil. Grappig, zulke gesprekjes!
Dan lopen we naar de South window en vervolgens naar de Turret Arch waar we van beiden weer veel foto's maken. Er is ook nog een korte wandeling aan de andere kant van de parkeerplaats. Daar ligt de Double Arch, met 2 bogen. Deze is te zien in de film "The last Crusade" van Indiana Jones. Ook echt weer veel foto's waard.
Zo langzamerhand vinden we het nu wel tijd om naar ons hotel te rijden wat gelukkig maar een klein stukje is. Hier checken we in voor 2 nachten en halen vervolgens weer een lekkere salade, yoghurt en brood voor morgen vroeg en nog extra water en vruchtensap. Het is veel drinken hier met die warmte. Tijdens het eten even een wasje laten draaien en de rest van de avond weer lekker met een boek voor onze kamer buiten zitten. Dat kan helaas ook niet overal dus genieten we daar nu extra van!