Dag 7 - Naar Kernville - Reisverslag uit Kernville, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dag 7 - Naar Kernville - Reisverslag uit Kernville, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Naar Kernville

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

02 Mei 2018 | Verenigde Staten, Kernville

Woensdag 2 mei 2018
Na een warme nacht in de tent dankzij de heater en teveel kleding (joggingbroek en trui) staan we rond half 7 op en blijkt en nog echt erg koud buiten. We wassen ons in het washok, laden alle spullen in de auto en brengen de sleutel terug naar Registration. Het is mooi zonnig weer dus we maken toch nog wat foto's omdat we geen genoeg krijgen van de mooie omgeving. Helaas ligt Half Dome, de rots waarnaar de camping vernoemd is, met de mooie kant in de schaduw. Die hadden we toch gistermiddag op de foto moeten zetten. Als we het dal uitrijden richting Kernville, waar we 2 nachten zullen verblijven,  zien we een buiten temperatuur van 35°F (ongeveer 2°C) brrrrr..... Onderweg stoppen we 2 keer bij de Mc Donalds voor koffie en als we na even rijden bij het plaatsje Delano aankomen stuurt onze Nav ons de 155 op. Dit blijkt een hele mooie, maar tijdrovende weg van 100 km waar we ruim 2 uur over gedaan hebben. Het was een weg vol met bochten die klom van ongeveer 700 meter hoogte naar 2000 meter hoogte en ook weer daalde, maar wel door een mooie omgeving.
Rond half 3 komen we bij de lodge aan. Ze hebben huisje 105 voor ons maar daar blijkt geen kookgelegenheid in te zitten. Tegen extra betaling kunnen we huisje 116 krijgen die dat wel heeft. Aangezien ik wel weer eens een lekkere pasta wil maken kiezen we daar dan toch voor. Er is internet maar om de één of andere reden werkt het niet in ons huisje. Als we er naar vragen bij het kantoortje vinden ze het zo vervelend "omdat we van zover komen en natuurlijk contact met thuis willen hebben" dat ze ons een upgrade geven. Voor ons was dat niet eens echt nodig geweest want bij het kantoortje werkt internet wel.
We schrikken echter van de upgrade die we krijgen. Het is een compleet en heel luxe huis met een super de luxe master bathroom en grote master bedroom. Daarnaast nog een slaapkamer met badkamer, een grote woonkamer met tv van ongeveer 80×120 cm (die we ongetwijfeld niet gebruiken) keuken, veranda en flinke tuin. Jammer dat we hier maar 2 nachten zijn ;-)
Al met al wel weer een grappige dag! Dus ga ik zo eerst maar eens de pasta klaar maken. Oh ja afwassen hoeven we uiteraard ook niet en de wasmachine draait al met een vakantie wasje ;-)