8 en 9 juli - Reisverslag uit Spielberg, Oostenrijk van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 8 en 9 juli - Reisverslag uit Spielberg, Oostenrijk van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

8 en 9 juli

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

09 Juli 2017 | Oostenrijk, Spielberg

8 en 9 juli
Deze dagen staan in het teken van de Grand Prix en van Max Verstappen uiteraard. Het begint zaterdag al vroeg als we naar de Styrian Green Carpet gaan, een soort rode loper voor de coureurs maar dan groen ;-). Een aantal delen handtekeningen uit en die van Ricciardo weten we te bemachtigen, van Max helaas niet. We maken we foto's van een aantal coureurs. Later volgt de 2e training dit weekend en in de middag de rondes voor de startqualificaties. Max brengt het er goed af en mag zondag als 5e starten. Het enthousiasme van het publiek is groot elke keer als hij langs de Red Bull tribune rijdt.
Zondag komt hij eerst om 12.30 zijn publiek even toespreken op de baan. Hij hoopt verder te komen dan de laatste races. Helaas... al snel na de start ligt hij er wéér uit. Zijn auto is geraakt maar ook zijn koppeling blijkt niet in orde :-( Het publiek is in mineur stemming. Gelukkig doet Ricciardo, de teamgenoot van Max het wel goed. Het wordt zelfs nog even spannend als hij bijna van de 3e plaatst wordt gereden maar gelukkig lukt het hem Hamilton voor te blijven en zorgt deze Australische Red Bull coureur dat ze toch nog een podium plek pakken.
En zo is dit weekend weer voorbij, zitten we in de camper terwijl het met bakken uit de hemel komt en het onweer flitst. Eind van een mooi weekend!