Aan de Ossiachersee - Reisverslag uit Ossiach, Oostenrijk van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Aan de Ossiachersee - Reisverslag uit Ossiach, Oostenrijk van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Aan de Ossiachersee

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

14 Juli 2017 | Oostenrijk, Ossiach

10 t/m 14 juli
Ik loop wat achter met de reisverslagen maar dat komt omdat er eigenlijk niet meer zoveel bijzonders gebeurd is. Afgelopen maandag hebben we rustig aan de boel in Spielberg ingepakt en waren al voor 11 uur bij de garage. Hoewel we pas rond 1 uur verwacht werden was dat geen probleem en terwijl wij bij de Mc Café zaten werd onze spiegel er aan gezet. Na wat boodschappen gingen we op weg met het plan om naar Caldonazzo in Italië te gaan. Toen we echter bij Klagenfurt kwamen na pakweg 1,5 uur besloten we naar een camping aan de Ossiachersee te gaan waar Martin 40 jaar geleden gestaan heeft met zijn ouders. Het weer was mooi en de vooruitzichten leken ook redelijk. Bovendien zou Caldonazzo nog bijna 400 km zijn en dat zouden we die dag niet halen. En hier blijven ipv naar Italië te gaan leek eigenlijk ook een goed plan.
Eenmaal op de camping bleek het nog niet zo simpel hier voor meerdere nachten te blijven maar het was wel mogelijk. We realiseerden ons wel dat het hoogseizoen is en dat dit probleem zich overal zou voordoen. Dus zochten we een plekje waar we ruim een week zouden kunnen blijven staan. De grootte van de camper (en toch wel de schrik van het ongeluk) het gedoe met het inpakken van de fietsen in het kleine hokje én het hoogseizoen hebben ons dus doen besluiten wat langer op 1 plek te blijven en minder rond te rijden dan we normaal met een camper doen. Bovendien is de omgeving hier mooi, en het weer is overwegend goed.
En dus staan we hier inmiddels al 5 dagen, hebben op 3 dagen gefietst (met de E-bike gaat het ook voor mij heerlijk ;-)  ) en verder hebben we gewoon een rustige vakantie. Vandaag wel regen gehad dus een leesdagje en Martin heeft voor het eerst de tv aangezet ;-) om de tour te kijken. Ook  hebben we besloten om niet dinsdag hier te vertrekken maar om zondag al een stuk in de goede richting te rijden in de hoop een stuk minder files in duitsland tegen te komen vanwege (hopelijk) minder vrachtverkeer op zondag. We twijfelen nog of we in duitsland nog een paar dagen willen staan of in luxemburg. Maar dat zien we nog wel.