7 juli 2017 - Reisverslag uit Spielberg, Oostenrijk van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 7 juli 2017 - Reisverslag uit Spielberg, Oostenrijk van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

7 juli 2017

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

07 Juli 2017 | Oostenrijk, Spielberg

7 juli 2017 - Vakantiegevoel
Vanochtend doen we het eerst rustig aan en liggen tot rond half 9 in bed. Daarna wassen, aankleden, ontbijten en even na 10 uur zijn we bij het circuit waar de coureurs inmiddels aan het trainen zijn (Max werd 2e deze training). Leuk om dit eens mee te maken. We hebben vaste plekken op de Red Bull tribune en kunnen daar heen gaan wanneer we willen. Rond 11 uur vertrekken we weer. We willen nog naar Judenburg fietsen waar een fiat garage zit zodat we een andere buitenspiegel kunnen regelen. In de verwachting dat de weg vlak is door het dal gaat Martin op de stadsfiets en ik op de e-bike.  Kunnen we ook meteen wat boodschappen meenemen vooral water. De weg blijkt echter toch ook wat korte stevige klimmetjes te hebben, een goede training voor Martin met zijn stadsfiets ;-). Na een poosje komen we door een smal steegje waar een italiaans restaurantje zit. We stoppen voor een glas ijsthee, een groot!!!! glas want het is echt warm ;-). Even later nog één, even wat vocht bijtanken ;-). Het ruikt er heerlijk en we besluiten ook maar even wat te eten, een salade en een bord penne. Daarna rijden we verder naar de garage en daar vragen ze naar een bepaald nummer wat we natuurlijk niet bij ons hebben. Dan maar eerst boodschappen doen en op de camping het nummer doormailen. Dan komt Martin op het idee de eigenaar te bellen die ons het nummer kan vertellen. Ik rijdt op mijn snelle bike ;-) de 2 km terug naar de garage en kan regelen dat de spiegel er maandag opgezet wordt. Helemaal blij want er was eerst sprake van dat de spiegel uit Italië moest komen en dat zou een week (of 2? Dat was me niet duidelijk) duren. Gelukkig hadden ze er nog 1 in het filiaal in Graz. Ik fiets terug naar Martin bij de supermarkt en dan fietsen we weer terug naar de camping. Google maps stuurt ons over mooie paden door bos en landerijen dus ook meteen een leuke fietstocht vandaag. De rest van de tijd brengen we op de camping door. Rustig is het hier niet echt maar de duitse buren hebben over het algemeen leuke muziek. En het vakantiegevoel is er inmiddels wel ;-)