Dag 10 - Hoover Dam - Reisverslag uit Boulder City, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dag 10 - Hoover Dam - Reisverslag uit Boulder City, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Hoover Dam

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

05 Mei 2018 | Verenigde Staten, Boulder City

Zaterdag 5 mei 2018.
We zijn vanochtend alweer voor 6 uur wakker. Het hotel is wat gehorig dus we horen wat lawaai en de gordijnen zitten niet goed dicht dus de zon schijnt volop door de kier naar binnen. We douchen en gaan daarna ontbijten, heerlijk vers fruit met toast. Dan stappen we in de auto voor de 1,5 uur durende rit naar Las Vegas. De weg is deze keer vrij saai en rustig en de radio geeft nauwelijks muziek/bereik. Maar uiteindelijk komen we in Las Vegas aan en daar zoeken we een Mc Donalds op voor een iced coffee. Daarna een Walmart voor wat water en sap, broodjes en onze nieuwe verslaving  krokante crackers met olijf en rozemarijn smaak. Lekker hartig voor onderweg. Dan is het nog 3 kwartier naar de Hoover Dam Lodge waar we rond 1 uur aankomen en onze kamer al in kunnen. Ook dit is weer een casino hotel en de aanblik daar is enigzins triest: Een oud dametje zit, sigaret tussen haar vingers, achter een van de vele gokkasten, waar ze ongetwijfeld haar geluk hoopt te vinden. En zo zitten er nog wat van dat soort mensen. Ik heb daar dus echt helemaal niks mee en hoop niet dat ze hun pensioentje op die manier vergokken.
We brengen onze spullen naar de kamer op de 6e verdieping met een geweldig uitzicht op.... een plat dak :p maar we zullen er toch alleen vanavond maar zijn. Daarna gaan we richting de Hoover Dam. We parkeren de auto in de 5 verdiepingen tellende garage daar, ze zijn echt berekend op alle toeristen! En er lopen er inderdaad genoeg rond wat wel eens lastig is als je foto's wil maken zonder mensen voor een monument want iedereen schijnt er juist iemand voor te willen hebben ;-)
De dam is echt enorm groot met uiteraard heel veel elektriciteitsmasten er omheen want elektriciteit opwekken is denk ik het hoofddoel van deze Dam die al in de jaren 30 van de vorige eeuw is gebouwd. We nemen veel foto's van de dam, het monument erbij en van Lake Mead dat ontstaan is door de Dam. Ook van de Memorial Bridge, een hele hoge brug die over de rivier aan de andere kant van de Dam heenloopt.
Als we alles hebben gezien gaan we naar de Memorial Bridge en lopen die op tot halverwege. Vanaf daar heb je het beste uitzicht op de Dam en kun je de mooiste foto's maken. Daarna rijden we weer terug naar ons hotel maar niet zonder nog even een uitzichtpunt op Lake Mead mee te pakken. Inmiddels is het toch al weer half 5, echt tijd voor nog even een duik in het zwembad en een uurtje lekker lezen. Dat spoelt de warmte van de middag van ons af (nog steeds boven 30°C). Daarna even douchen en dan rijden we nog naar Boulder City om wat te eten met weer live muziek op het terras. Morgen gaan we richting Valley of Fires dat misschien iets minder bekend is maar ook erg mooi schijnt te zijn.
En mochten er mensen al moe worden bij het lezen van al onze activiteiten.... dat worden wij ook maar we willen niks missen hier ;-)