Dag 11 - Valley of Fire - Reisverslag uit Mesquite, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dag 11 - Valley of Fire - Reisverslag uit Mesquite, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Valley of Fire

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

06 Mei 2018 | Verenigde Staten, Mesquite

Zondag 6 mei 2018
Na een ontzettend slechte nacht vanwege een generator die ergens onder onze slaapkamer de hele nacht met flink lawaai staat te draaien staan we vanochtend al rond 6 uur op. Snel even een broodje eten op de kamer, sleutel inleveren met de mededeling dat we nooit eerder een kamer met zoveel lawaai hebben gehad (waar vervolgens heel lauw op gereageerd word, geen "sorry dat te horen" of zo) en dan zitten we al om 7 uur erg brak in de auto. Eerst maar stoppen bij de Mc D. voor een koffie. We zijn beiden erg moe en onderweg naar het park voel ik me niet helemaal lekker. Ik vraag me af hoe het straks in het park zal gaan want het zal wel weer een warme en vermoeiende dag worden. Maar Valley of Fires State Parc schijnt wel heel erg mooi te zijn dus ik hoop dat ik me straks wat beter voel. Voor half 10 zijn we al in het park en het is jammer voor de foto's maar de zon schijnt niet echt. Dat zorgt er wel voor dat het iets koeler is.
We worden weer helemaal overvallen door weer een ander soort natuurschoon. Allemaal rood-oranje rotsen en oranke zand met groene begroeiing her en der, echt gewoon weer schitterend. Elke keer denk je dat je al zoveel verschillende mooie dingen gezien hebt en toch is het steeds weer anders. We komen langs Beehives, rode rotsen die wel iets weg hebben van een bijenkorf en daar maken we al heel veel foto's. Het is moeilijk om daarmee te stoppen. Even later komen we ook langs Piano rock (lijkt op een piano ja), langs Atlatl rock waarop muurschilderingen te zien zijn en langs Arch rock, die de vorm heeft van een boog. Daarna draaien we de weg naar het Visitors Centre in en halen een omgevingskaart op. We willen graag de wandeling naar Fire Wave doen en hoewel die bijna aan het einde van de White Domes Road is besluiten we die toch als eerste te doen omdat die het langst is en het is nog enigzins "koel" met een graad of 30 ;-).
Het is een wandeling over grotendeels glad geschuurde rotsen die werkelijk schitterend zijn. De gelaagdheid en de kleurverschillen in 1 vlak maken het echt heel bijzonder. Maar de mooiste is toch echt de Fire Wave, die met woorden niet te omschrijven is dus bekijk gewoon de foto's maar ;-).
Ook hier zijn we vrij lang bezig met foto's maken maar dat komt omdat iedereen foto's wil hebben terwijl ze op de Fire Wave staan. En een paar Aziatische dames nemen er wel heel erg lang de tijd voor ;-)
Als alle foto's zijn genomen rijden we naar de White Domes. Ook hier is een wandeling mogelijk maar we hebben al zoveel gezien en het wordt steeds warmer dat we alleen bij de parkeerplaats wat foto's nemen. We rijden nog even naar de Fire Canyon Overlook en als we het Visitor Centre weer langs gereden zijn nog langs de Seven Sisters en Elephant Rock maar dan zijn we er, hoe mooi alles ook is, toch een beetje klaar mee. We verlangen naar een zwembad. Als we onderweg langs een Mc D. rijden halen we een lekkere Mc Flurry en dan rijden we naar het hotel.
Een mooi hotel en nadat we nog even van kamer gewisseld zijn (doen ze dat expres, ons aan de achterkant bij een generator of allerlei airco apparaten een kamer geven?) gaan we heerlijk zwemmen en lezen.
Daarna halen we bij de Walmart 2 lekkere salades en een flinke bak vers fruit en de rest van de avond doen we het ook lekker rustig aan. Straks maar op tijd slapen na de vorige slechte nacht.