Dag 4 - In Monterey/Pacific Grove - Reisverslag uit Pacific Grove, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dag 4 - In Monterey/Pacific Grove - Reisverslag uit Pacific Grove, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Dag 4 - In Monterey/Pacific Grove

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

29 April 2018 | Verenigde Staten, Pacific Grove

Zondag 29 april 2018
Ook vanochtend zijn we weer voor 6 uur wakker maar we blijven lekker liggen want we kunnen pas om 8 uur ontbijten. En dus spring ik om half 8 onder de douche en daarna Martin, en om even over 8 zitten we aan het ontbijt.
We hebben besloten vanochtend naar het Monterey Aquarium te gaan omdat ons eerste plan, de kustweg naar het zuiden een stuk op rijden, vanochtend in elk geval niet door kan gaan. De weg is afgesloten vanwege een marathon en ook regent het wat dus is het Aquarium een goed plan.
Als we in de rij staan om een kaartje te kopen komt er opeens een Amerikaan naar ons toe die zegt dat hij 2 kaarten over heeft en die mogen wij hebben. We zijn zo beduusd, en (is dat nederlands?) ook een beetje wantrouwend helaas dat we hem nauwelijks bedanken. Kaarten zijn bijna 50 dollar en hij geeft er zo 2 weg??? Wel moeten we naar de andere rij van mensen die al een kaartje hebben en pas als we binnen zijn geloven we het écht! Wat ontzettend aardig van die man die inmiddels nergens meer te bekennen is....
Het aquarium is heel erg mooi vooral het hoge Kelp Forrest aquarium met o.a. haaien. Ook allerlei tropische vissen in aquaria met veel kleurig koraal, verschillende soorten kwallen etc. Maar ook roggen, pinguïns, zeeotters en zeevogels. Echt erg veel soorten. En hoewel schitterend allemaal waren we destijds meer onder de indruk van het Aquarium in Sydney. Maar al met al wel een mooie ochtend gehad.
Daarna halen we wat boodschappen (fruit en een gezonde salade voor vanavond en een broodje voor de lunch) om vervolgens toch op weg te gaan naar Hwy 1, de Cabrillo Hwy die verder naar het zuiden doorloopt dan waar wij zitten.
We genieten heel erg van alle mooie uitzichten. Het is zo schitterend allemaal met links van ons de mooie hoge groene bergen en rechts de rotsachtige kust beneden ons met af en toe mooie stranden. Onderweg ook heel veel bloeiende bloemen, het is ook hier duidelijk voorjaar. We stoppen bij verschillende uitzichtpunten om foto's te maken hoewel het soms even duurt want we zijn niet de enigen. En sommige mensen nemen wel heel veel tijd in beslag. Wat wij absoluut niet willen, overal ons zelf erbij op de foto, schijnt voor veel (vooral jonge) mensen helemaal het einde te zijn. Zoveel mogelijk selfies op bv. een muurtje waardoor het mooie uitzicht naar de achtergrond schuift. Het komt vast doordat wij boven de 50 zijn dat we de uitzichten mooier vinden zonder dan mét onszelf ervoor ;-)
Uiteindelijk komen we uit bij de McWay falls en dat wordt voor ons het verste punt. Ongetwijfeld zal er nog veel meer te zien zijn maar we moeten hetzelfde stuk ook nog terug en het is inmiddels rond kwart voor 5. We lopen het kleine stukje door het bos en komen uiteindelijk uit bij een uitzicht op het strand. En dat is zo vreselijk mooi! Je verwacht geen waterval (wel een kleintje trouwens) dat vlak langs de zeerand op het strand klettert met bovenaan de waterval het bos en vervolgens allemaal rotsen er omheen, zo'n mooi plaatje!
Daarna rijden we de weg weer terug, wat al gauw ruim een uur rijden is. Maar ook dan genieten we weer van het uitzicht en uiteindelijk zijn we terug in Monterey. We gooien nog even de tank vol (morgen zo'n 275 km voor de boeg) en gaan naar onze kamer waar we een salade en vers fruit toe eten. Een gezonde afsluiting van een mooie dag!