Dag 1 - De reis naar de States - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dag 1 - De reis naar de States - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Dag 1 - De reis naar de States

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

26 April 2018 | Verenigde Staten, San Francisco

Donderdag 26 april 2018
Vanochtend staat de wekker op half 6 en Martin zijn vader is zo lief om ons om half 7 naar het station te brengen. We zijn er vroeg en vervolgens om 8 uur op Schiphol. De incheckbalie is nog niet open dus eerst maar naar Starbucks ;-)
Gisteren heb ik online proberen in te checken maar dat is niet gelukt. Gevolg is dus dat we in de langzame rij bij check-in assistance moeten staan. Nu hebben we toch niets beters te doen voor de vlucht vertrekt en wachten moeten we toch ergens. Als we uiteindelijk willen inchecken blijkt dat de vlucht overboekt is. We moeten maar naar de gate gaan en kijken of we toch nog mee kunnen.... stress dus! Drukte bij de douane en vervolgens een kwartier bijna in looppas om snel bij de gate te komen. Daar aangekomen blijkt dat we gelukkig toch nog mee kunnen en zelfs ook nog naast elkaar kunnen zitten ;-) Wel moeten we in Londen nog onze volgende boardingticket regelen omdat deze, net als onze koffers, op standby zijn gezet. Dat wordt dus de volgende uitdaging!
In Londen aangekomen vinden we al snel de balie waar ook onze boardingtickets naar San Francisco in orde worden gemaakt. Klaar dus voor de trip van 11 uur!
Het complete 7e seizoen van Game of Thrones en een film verder (want slapen in het vliegtuig lukt me niet) komen we eindelijk in San Francisco aan. Nu op naar de bagageband om te kijken of onze koffers ook zijn meegekomen. En dat blijkt inderdaad het geval. En het duurt zolang voordat we door de douane komen dat onze koffers al naast de band klaar staan. Vervolgens op naar Alamo om de huur auto op te halen. De man achter de balie vraagt eerst vriendelijk of we willen verzekeren. Als we zeggen dat alles via Nederland verzekerd is wordt hij er niet vriendelijker op. Of we het zeker weten en we het daar meer vertrouwen dan hem zegt hij. Vervolgens moeten er allerlei handtekeningen gezet worden over de aansprakelijkheid en zegt hij dat als we pech hebben we het nederlandse bedrijf maar moeten bellen dan vliegen ze wel naar Amerika! Ook een GPS probeert hij ons nog te verhuren maar die hebben we zelf meegenomen.
En dan blijkt ook nog dat deze inbouw in de auto zit als we vervolgens onze SUV Jeep ophalen ;-) Gelukkig had Sunnycars ons al gewaarschuwd voor de praktijken van verhuurders en heel duidelijk gemaakt dat alles verzekerd is.
En nu zijn we, moe van de lange reis in ons hotel. Zo nog even douchen en dan lekker slapen! Welterusten!