The Great Ocean Road deel III - Reisverslag uit Dandenong, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road deel III - Reisverslag uit Dandenong, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road deel III

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

17 Februari 2017 | Australië, Dandenong

Dag 19 (16 februari)
Vanochtend vertrekken we uit Apollo Bay voor het laatste stuk ban de GOR. We rijden eerst naar Kennett River omdat daar een Koala Walk zou moeten zijn. Het duurt even voor we de juiste weg vinden, want het staat verder niet aangegeven. We komen al snel een paar mensen tegen die ons wijzen op een koala vrij laag in een boom. Daar kunnen we mooie foto's van maken, het blijven schattige beestjes. We lopen een heel stuk verder maar zien eigenlijk geen koala's meer. Nog een stuk verder komen we een stel tegen waarvan de man er echt oog voor heeft. De ene na de andere koala wijst hij ons aan. Helaas zitten ze vrij hoog in de bomen dus is het lastig foto's nemen. Na een poosje lopen we terug, we hebben nog meer plannen vandaag. Terug bij de auto is er net een bus toeristen gestopt die rood-blauwe vogels (soort parkieten?) aan het voeren zijn. Het is een drukte van belang zowel van mensen als van alle vogels die op het voer afkomen. Het duurt even voor we de camper daar tussendoor van de parking hebben afgereden. We rijden door naar Lorne en omdat het 12 uur is eten we gelijk maar een broodje daar. Ook de Erskine Falls staan nog op het programma. Het zijn mooie watervallen en gelukkig niet zo heel verlopen en zelf merk ik dat ik een beetje verzadigd ben van het bekijken van watervallen etc. We zijn dan ook vrij snel weer weg en besluiten de middag verder te gebruiken om aan de andere kant van Melbourne te komen. Bij Anglesea zetten we nog het monument van de GOR op de foto en dan verlaten we deze weg. Het is nog een heel gedoe om in de drukte Melborne door te komen maar uit eindelijk komen we rond een uur of 6 op een camping in Dandenong aan. Morgen gaan we door naar Wilsons Promontory. Phillip Island slaan we maar over want dat is vnl. bekend van de Penguin Parade maar penguins hebben we al op Tasmanië gezien en dat was een stuk minder toeristisch dan hier.