The Great Ocean Road deel II - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road deel II - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road deel II

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

15 Februari 2017 | Australië, Apollo Bay

Dag 18 (15 februari)
De korte versie van vandaag: heel veel kilometers gelopen alles bij elkaar, heel veel traptreden beklommen en afgedaald en heel veel gezien. En vandaag weer een leuk hoogtepuntje. Wil je weten wat dat is dan moet je verder lezen ;-).
Vanochtend rijden we eerst opnieuw naar The Twelve Apostles om foto's te maken met de zon aan de goede kant. Helaas heeft de zon nog even geen zin zo vroeg en meer dan apostelen met maar een heel waterig zonnetje krijgen we niet.
Dan maar verder rijden over de GOR richting Lavers Hill. Daar vlak bij, bij Melba Gully is een korte wandeling door een stukje regenwoud naar een kleine waterval. Er is nog niemand en het dichtbeboste regenwoud doet haast mystiek aan. Wel al flink wat treden te beklimmen voor we bij een kleine waterval aankomen. Na ongeveer 35 minuten zijn we terug bij het begin en rijden we door naar Lavers Hill voor koffie. Daarna maken we een uitstapje van de GOR af naar Beech Forrest voor een treetop walk. Er zijn daar in de buurt echter ook de Triple Falls dus die pakken we ook maar mee. We verwachten langs de kortste kant naar beneden te gaan. Dit blijkt al snel een hele steile wandeling, wel voornamelijk met trappen maar hoeveel treden ik gehad heb.... heel erg veel in elk geval en dan weer naar boven en dan weer naar beneden. Uiteindelijk komen we dan bij de waterval aan waar door veel begroeiing helaas niet eens zoveel van te zien is. Ik besluit de treden eens te gaan tellen maar zie dan dat we langs een andere weg terug gaan. De lange kant verwacht ik. Als ik bij 166 treden ben verwacht ik er nog lang niet te zijn. Maar toch staan we opeens bij de parking, wat een meevaller zeg! Blijkbaar hebben we heen toch de lange en terug de korte route genomen ;-)
We rijden een stukje terug naar de treetop walk. Dat zijn ijzeren stellages, hoog tussen de bomen, waar je dan overheen loopt. Eerst al een stukje lopen naar de kassa. Vervolgens een behoorlijk stuk (ong. 1 km) naar het begin van de stellages. Het is wel erg mooi om zo hoog te lopen maar meer dan de bomen van bovenaf zien we eigenlijk niet. Dan is er ook nog een uitkijktoren van 47 meter hoog (wéér heel veel treden op en af ;-) ). Het parkoers is een kleine 2 km voor we weer beneden zijn. Vervolgens is het nog ongeveer 1250 meter terug naar het beginpunt, een vrij steil bospad. Boven aangekomen ben ik moe en nat bezweet van al dat klimwerk. We besluiten daar ook even wat te eten en dan door te rijden naar het Cape Otway Lightstation. Er was ons gezegd dat langs die weg koala's kunnen zitten. We zien helaas niks en komen bij de vuurtoren aan. Voor $19,50 mag je daar naar binnen maar daar hebben we geen zin in. Omdat je niet eens bij de kust kunt komen rijden we de 10 km naar de GOR maar weer terug. Opeens zien we langs de weg mensen staan die naar boven kijken. Toch koala's in de boom, wat geweldig leuk want die hebben we nog niet in het wild gezien. Weer een hoogtepuntje van deze reis. We stoppen maken foto's en lopen nog wat rond. Uiteindelijk zien we er daar 4 in de boom zitten, wat zijn ze toch schattig! Na een poosje rijden we verder en daar zitten er nog 2 in de boom. Is dit ritje toch niet voor niks geweest ;-)
Dan is het nog 30 km naar Apollo Bay waar we gaan overnachten. We zijn vrij laat dus een powered site is er niet meer. Dan maar unpoweted, de koelkast blijft wel op de accu doordraaien. En telefoons laden we in de campkitchen op als we eten maken. Zo was dit alweer een hele mooie dag!