Naar Mount Field - Reisverslag uit Westerway, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Naar Mount Field - Reisverslag uit Westerway, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Naar Mount Field

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

06 Februari 2017 | Australië, Westerway

Dag 9 (6 februari)
Omdat Port Arthur toch iets minder bijzondere dingen heeft dan verwacht en we een beetje onze route hebben bekeken en wat we nog willen zien besluiten we vanochtend toch naar Mount Field te vertrekken. Het is weer een kleine 3 uur rijden door mooie omgeving vooral de uitzichten in het begin, als we nog op de Peninsula zijn, zijn schitterend. Veel water en op de delen land veel bergen. Rond de middag zijn we in het National Park en we doen eerst de 2 uur durende wandeling langs de Russell Falls, de Horseshoe Falls en de Lady Barron Falls. Alles gelegen in bossen met gigantisch hoge bomen van soms wel 80 meter. Een mooie wandeling dus maar wel weer veel klimwerk. Ook nog een trap met 239 treden.
Na deze wandeling drinken we even wat op de camping en rijden dan naar Lake Dobson waar je in 40 minuten omheen kunt wandelen. De weg is echter 14 km onverhard (oeps dat mogen wij eigenlijk niet met de camper ;-) )en slingert veel maar we komen er. Het meer is hoog gelegen en de korte wandeling om het meer loopt eerst weer door een heel mooi stukje bos wat meer op jungle lijkt. Dat is erg vreemd want we zitten op behoorlijke hoogte en wat hier verder groeit ziet er totaal anders uit. We zijn alweer in 25 minuten rond maar vinden het voor vandaag weer genoeg. Vanavond in het donker willen we nog een klein stukje lopen. Er schijnen dan vuurvliegjes ofzo in het bos te zitten. Ik ben benieuwd.