Naar Tasman Peninsula/Port Arthur - Reisverslag uit Port Arthur, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Naar Tasman Peninsula/Port Arthur - Reisverslag uit Port Arthur, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Naar Tasman Peninsula/Port Arthur

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

06 Februari 2017 | Australië, Port Arthur

Dag 8 (5 februari)
Vandaag hebben we best een behoorlijk lange rit voor de boeg en wel naar Port Arthur op het Tasman Peninsula. We komen eerst door Swansea waar we bij een Mac Donalds even koffie drinken. Daarna via Sorell en Forestier Peninsula naar het Tasman Peninsula. Voor je bij Port Arthur bent kun je eerst nog wat mooi natuurschoon bewonderen. Zo komen we langs een lookout met uitzicht op de Pirates Bay, een strand met door de natuur heel apart gevormde stenen als een soort van tegels naast elkaar (Tessellated Pavement) nog op het Forestier Peninsula, en aan de over kant van Eaglehawk Neck, een dunne landtong die 2 Peninsula's met elkaar verbindt de Tasman Blowhole (erg rustig nu), de Tasmn Arch (natuurlijk gevormde boog) en Devils Kitchen wat niet zo bijzonder was. We checken in op de camping en rijden dan nog naar de historic site maar om een oude gevangenis te bekijken hebben wij geen $ 37 p.p. over. Dan rijden we naar de Remarkable Cave, een soort tunnel waar het zeewater helemaal naar binnen stroomt. Mooi om te zien maar helaas kun je er niet echt in komen. Daarna is het alweer tijd om te eten. Echt ideaal die mooie campkitchens die ze hier vaak hebben. Na het eten regent het dus een boek lezen lekker warm in de camper (het is inmiddels een stuk afgekoeld) is ook niet verkeerd.