Wineglassbay en Pinguintour - Reisverslag uit Port Arthur, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Wineglassbay en Pinguintour - Reisverslag uit Port Arthur, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Wineglassbay en Pinguintour

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

05 Februari 2017 | Australië, Port Arthur

Dag 7 (4 februari)
Vanochtend willen we vroeg op pad om de wandeling naar de lookout van de wineglass bay te lopen maar het is toch al weer 9 uur voor we daadwerkelijk aan deze toch wel behoorlijk zware tocht beginnen. De temperaturen lopen snel op, er wordt 28 graden voorspelt. De tocht omhoog duurt ruim een half uur maar het uitzicht is dan ook erg mooi. We rusten wat uit, nemen foto's en laten onszelf op de foto zetten met de bay op de achtergrond. Vervolgens dalen we af naar het strand en dat is behoorlijk pittig vanwege de grote rotsblokken. Verder zitten er vreselijk veel muggen die wel met zijn allen op mij lijken af te komen en binnen no time ben ik al aardig wat keren gestoken. Dus doe ik mijn vest met lange mouwen maar aan en dat met die hitte.... uiteindelijk komen we bij het mooie witte strand van de wineglass bay aan. Daar rusten we weer een poosje uit met de voeten in het (toch wel koude) water en we eten en drinken er wat. Na een poosje besluiten we dezelfde zware klim van ruim een uur weer terug te doen. Het alternatief is min of meer om de berg heen lopen maar dat is zo'n 3 uur lopen en dat zien we niet zitten. Als we bij de parkeerplaats terug zijn zijn we allebei echt behoorlijk moe. Dus besluiten we eerst naar Bicheno te rijden waar we de camping al geboekt hebben. Daar aangekomen eten we nog wat en gezien de zon en wind wassen we even wat kleding die nu goed droogt. Daarna even heerlijk op het strand liggen. 's avonds is het tijd voor de geboekte pinguintour. We rijden eerst met een busje naar het strand en daar krijgen we een tour van een klein uurtje met een gids die ons van alles vertelt over de kleine pinguïns die daar aan land komen om te broeden of hun jongen te voeden. Echt ontzettend grappig hoe deze beestjes al waggelend aan land komen en vooral de kuikens die daar in de nesten zitten zijn vreselijk nieuwsgierig en komen gewoon even buiten kijken. Helaas mogen we geen foto's nemen omdat het allemaal beschermd is en ze van de flits zouden schrikken. De zaklampen van de gidsen hebben ook speciaal geel licht. Maar het was een ontzettend mooie tour en de $ 35 zeker waard.