7 oktober 2014 Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 7 oktober 2014 Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

7 oktober 2014 Cairns

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

07 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Great Barrier Reef en Tamara en Ralf ophalen.
Vandaag staan we al vroeg op want we worden om kwart voor 8 op de boot verwacht om naar het GBR te varen en daar op 2 verschillende plekken te gaan snorkelen. Het is even zoeken maar al snel hebben we in Cairns de D-pier gevonden waar de boot ligt. We worden opgewacht met koffie of thee en als iedereen aanwezig is (de groep is maximaal 18 personen) varen we uit. De tocht naar het Upolo Reef duurt ruim 2 uur maar het water is niet al te ruig gelukkig dus doen we het zonder al te veel misselijkheidsproblemen. Onderweg krijgen we nog wat uitleg over snorkelen, worden de snorkelsets en eventueel voor wie dat wil de wetsuits uitgedeeld en uiteindelijk komenwe bij het rif aan. Martin en ik hebben besloten toch een wetsuit aan te doen. Het water is 25 graden dus niet heel koud maar koukleumen als we zijn verwachten we dat het na een uur snorkelen misschien toch koud gaan krijgen. Nou de pakken zitten zo strak dat dat haast niet meer kan. Dan mogen we te water, en natuurlijk nemen we de camera mee. Het rif is echt ontzettend mooi, we zien veel verschillende soorten en kleuren. Qua vissen zien we veel vissen die we ook bij Curacao gezien hebben. Voor we het beseffen is de snorkeltijd al weer om en worden we geroepen voor de lunch. We krijgen brood, vleesbeleg, kippenpoten en salades, en lusten ondertussen ook wel wat dus het smaakt prima. Daarna gaan we naar de 2e snorkel plek en ook daar is het erg mooi. Helaas zien we weinig nieuws, we hadden gehoopt op kleine rif haaien of schildpadden. De terugweg verloopt iets minder rustig en ik voel me dan ook niet helemaal lekker. Gelukkig hoef ik mijn middagmaaltijd nog niet overboord aan de vissen te geven. Onderweg krijgen we nog wat fruit en toastjes met kaas. Ik hou het bij het verse fruit en wat droge toastjes. Gelukkig komen we op een gegeven moment weer in de buurt van Cairns in rustiger water. Rond half 5 zijnwe weer terug in Cairns, nog tijd genoeg om even wat boodschappen te doen voor Tamara en Ralf om 17.50 uur landen. Natuurlijk zijn we op tijd bij het vliegveld en dan komen ze door de gate. Heerlijk ze weer te zien.We rijden naar de Big4 camping waar we voor hen een cabin hebben geboekt en gaan even douchen. Daarna nog even wat eten bij een eettentje in de buurt en dan snel het bed in. Morgen willen we op tijd weg richting Cape Tribulation.