28 oktober 2014, Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 28 oktober 2014, Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

28 oktober 2014, Blue Mountains

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

28 Oktober 2014 | Australië, Katoomba

28 oktober 2014, Blue Mountains,Wentworth Falls.
Vanochtend slapen we zo waar echt een keer uit. Ik moet om 6 uur naar toilet en voel hoe koud het is dus duik er snel weer in en we blijven lekker in bed tot even na half 9, een record!! Na het ontbijt besluiten we eerst om ergens het gastankje bij te laten vullen want ook al hebben we er niet zo vaak op gekookt, we moeten wel weer een vol tankje inleveren. Dat is nog niet zo simpel, bij het eerste adres dat we van de camping krijgen, krijgen we te horen dat ze dat niet doen. Maar ze hebben wel een adresje waar het wel kan, 15 km verderop. Het is in de richting van de Wentworth Falls waar we vandaag toch heen willen dus wij weer op weg. Na een kwartier en even zoeken komen we aan bij Skinners Hardware, een klein winkeltje, waar een mannetje in een ongelofelijke puinzooi (in onze ogen dan, hij zal er wel alles kunnen vinden) net zijn 10 uur boterhammetje staat te eten. Hij kan en wil vullen dus halen we het tankje uit de camper en hij vult hem netjes. Kosten: $ 7,20, ik geef hem $ 8,00 en iedereen weer blij.Dan rijden we naar de Wentworth Falls en kijken we wat voor wandelingen er te doen zijn. Verschillende niet al te lange wandelingen met veel mooie lookouts, daar kunnen we wel wat mee. We stippelen een rondje uit dat we desgewenst nog kunnen inkorten of verlengen, we kijken wel wat we tegen komen. Bij de eerste lookout zien we de Falls van vrij ver weg en er stroomt niet heel veel water. We lopen via het Wentworth Falls Track naar de watervallen zelf toe en daar blijkt het toch mooier dan verwacht. Je kan via stenen over een vlak stukje van de Falls heen lopen en aan de overkant lopen we nog naar de Rocket Point lookout, even een fors lastig klimmetje met uitzicht over het dal en de watervallen. Weer terug naar de watervallen en dan naar Fletchers lookout. Dit is een mooi punt met zicht op de roodbruine rotsmuur, een uitzicht dat we nog vaker zullen tegen komen. Daarna verder via het Undercliff track naar Princes Rock lookout, echt ook weer een schitterend uitzicht. Daarna naar Den Fenella lookout waar we binnendoor naar de parking terug kunnen. Maar de andere route van 45 minuten loopt naar een restaurant en we besluiten dus nog een extra lusje te doen via het Overcliff track. We komen echt nog zoveel mooie paadjes en uitzichten tegen, dit is echt een schitterende wandeling geworden met veel foto's. Uiteindelijk komen we bij het restaurant en eten we een sandwich. Daarna nog een kwartiertje lopen naar de parkeerplaats en na het stilzitten voelen we de benen wel. Maar het was het wel waard. Vanavond gaan we lekker uit eten want koken in de camper kan nu natuurlijk niet meer;) .En dan breekt morgen onze laatste dag alweer aan :(.

• 29 Oktober 2014 - 12:54

Elly:

Hoi zusje en zwager,

Geniet nog van jullie laatste dag en ik ben razend benieuwd naar alle foto's. Leuk klusje voor als jullie weer thuis zijn. Goede terugvlucht en we spreken elkaar weer als jullie in Nederland zijn.

Groetjes