6 oktober 2014, Kuranda - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 6 oktober 2014, Kuranda - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

6 oktober 2014, Kuranda

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

06 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Na allerlei verhalen over "vroege vogels" die je om 5 uur 's ochtends wakker schreeuwen valt het ons vanochtend mee dat we heel vroeg heel even horen schreeuwen maar het is eigenlijk al gelijk weer stil. En dus slapen we nog een uurtje verder. En we hebben heerlijk geslapen maar vooral Martin was erg moe. We douchen, ontbijten, maken nog wat foto's en pakken dan de boel in. We gaan naar Kuranda, the village om daar naar de Butterfly sanctuary en de koala gardens te gaan. Als we daar aankomen is het koalaparkje al open dus daar gaan we eerst heen. Er zijn niet alleen koalas maar ook kangaroos, een wombat, krokodillen (freshies), en wat slangen. De kangaroos kun je ook voeren en met de koalas kun je ook op de foto maar dat kost net zoveel als de entree dus doen we niet. We zijn wel zuinige hollanders ;). Het is een klein parkje (de naam "gardens" zegt het al) maar wel erg leuk om te zien. Na een uurtje zijn we wel uitgekeken dus gaan we vervolgens naar de Butterfly sanctuary. Dat was wel zo geweldig mooi, je komt binnen en de vlinders fladderen overal. En echt in allerlei kleuren en maten. De mooiste zijn toch wel een grote groenige en zo'n felblauwe vlinder. De groenige is ook heel mooi met zijn vleugels dicht, de blauwe is dan bruinig van kleur. Wat erg jammer is want met opengeslagen vleugels zie je ze alleen als ze vliegen en dan zijn ze zo watervlug dat je ze niet op de foto krijgt. Maar de groenige heeft ook aan de binnenkant hele mooie vleugels. We lopen er echt heel lang rond en vermaken ons er goed met de jacht op de blauwe vlinder die nog net niet gaat zitten.na verloop van tijd gaan we toch weer verder. Eerst even eten, daarna naar de Barron Falls. Er is daar een korte wandeling naar toe door het regenwoud. Ook weer erg mooi om te zien, al die tropische planten en bomen. De waterval zelf is erg hoog maar best ver weg en door de droge tijd is er niet al te veel water. Daarna gaan we terug naar Cairns, we hebben om half 4 een afspraak bij Jucy om ons electriciteitspunt te maken. Dat is gelukkig snel gebeurd dus op naar de Big4 camping waar we 2 nachten zullen staan. We boeken gelijk voor morgennacht ook een cabin voor Tamara en Ralf want met 4 personen in de camper is toch wel wat benauwd denken we. Alleen als het echt niet anders kan. Als maaltijd hebben we een soort van goulashsoep dus makkelijk en snel klaar. Trouwens wel erg handig die complete campkitchens hier op de campings. En nu gaan we nog even genieten van een rustige avond.