25 oktober, via Bondi Beach naar Singleton - Reisverslag uit Singleton, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 25 oktober, via Bondi Beach naar Singleton - Reisverslag uit Singleton, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

25 oktober, via Bondi Beach naar Singleton

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

25 Oktober 2014 | Australië, Singleton

25 oktober 2014, via Bondi Beach naar Singleton.
Als we vanochtend weer in de campkitchen ontbijten komen we in gesprek met een tweetal Canadese stellen die net de dag ervoor zijn aangekomen. Ze vonden het vreselijk om meteen door Sydney te moeten rijden met de camper (ook voor hen aan de verkeerde kant van de weg) en willen vandaag Sydney bezoeken. Wij geven ze de tip dit met het openbaar vervoer te doen en daar zijn ze erg blij mee. Het is al na half 10 voor we vertrekken. We hebben wat afwegingen gemaakt waar we de camper gingen parkeren en hoe dan verder naar Bondi Beach. Een mogelijkheid was parkeren bij het vliegveld en dan verder weer met het openbaar vervoer. De camper bij de camping laten staan was geen optie omdat we dan eerst helemaal terug moesten met OV en vervolgens weer dwars door de stad naar het vliegveld om Tamara en Ralf op te pikken. Uiteindelijk hebben we besloten te proberen bij Bondi Beach te parkeren wat zeker ook niet simpel zal zijn. Dus rijden we die kant op, tolwegen vermijdend wat toch niet zo slim is want dan kom je in alle drukte en langs duizend stoplichten maar uiteindelijk komen we toch in de buurt. We vinden een plekje waar je 2 uur vrij mag staan. Niet veel maar toch maar parkeren. Het is ongeveer 10 minuten lopen dus goed te doen. Het is een heel mooi strand waar we vervolgens aankomen. We kijken even rond en gaan wat drinken op een terras. Zitten een poosje rustig en besluiten dan naar het strand te gaan. Maar ja er is inmiddels al ruim een uur om. Verderop schijnen plaatsen te zijn waar je onbeperkt mag staan dus gaan we toch maar op zoek en we vinden nog een plekje ook :D. We lopen weer naar het strand maar gaan toch eerst iets eten. Daarna gaan we lekker een poosje op het strand zitten wat al aardig op Scheveningen is gaan lijken. Heel anders dan de stranden in het noorden die veel rustiger waren. Maar wel leuk eens mensen te kijken en te zien hoe de lifeguards hun best moeten doen de mensen binnen de vlaggen te laten zwemmen. Rond kwart over 3 vertrekken we richting de camper en naar het vliegveld. Daar kunnen we helaas nergens parkeren want alle garages zijn te laag voor de camper. Geen nood, we wachten gewoon bij een Mc Cafe ;) tot ze er zijn. Het is fijn Tamara en Ralf weer te zien maar een uitbundige begroeting zit er nog even niet in want er staat een boze tourchauffeur achter ons. We staan op een plek waar dat eigenlijk niet mag. Dan rijden we "even" naar Singleton, waar we eerst wat boodschappen doen (pizza's om zo thuis bij Tamara en Ralf te eten) en dan eindelijk bij hun huis van de afgelopen 5 maanden aankomen. De pizza's gaan de oven in en zij draaien vast een wasje. Wij spelen wat met "Boss" de teckel van Brook en Wayne waar ze bij in huis wonen en na de pizza is het al weer bedtijd. Helaas zijn Brook en Wayne er nog niet en morgen zijn ze alweer vroeg weg. Geen kennismaking dus met de mensen die zoveel voor ze gedaan hebben :(.