24 oktober Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 24 oktober Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

24 oktober Sydney

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

24 Oktober 2014 | Australië, Sydney

24 oktober 2014, Sydney
Vanochtend hoeven we er niet vroeg uit want in de stad begint alles in elk geval niet voor 9 uur. Dus rond een uur of 8 komen we ons bed eens uit voor een rustig ontbijt in de campkitchen (geroosterd brood en een kokend waterkraan, wel zo makkelijk), praten nog even wat met het jonge duitse stel dat we al vaker tegen kwamen en hier ook weer staat, en wandelen dan richting het treinstation. We kopen een dagkaart voor alle openbaar vervoer, dus inclusief de ferries en rijden naar het centrum. Wat ideaal toch en veel minder stressen dan met de camper door de stad rijden. Omdat het wat miezerig weer is besluiten we eerst naar Seaworld te gaan, een centrum met allerlei hele grote aquaria en glazen gangen die onder de langs zwemmende haaien en roggen doorlopen. Het eerste aquarium laat 2 vogelbekdieren zien, die hadden we nog niet gezien in Australie dus kunnen we nu ook afstrepen (hoewel niet in het wild natuurlijk). Verder nog vele mooie aquaria met allemaal mooie gekleurde vissen maar de gangen waar allerlei grote haaien, roggen en dugongs langs en over je heen zwemmen zijn toch wel het mooiste. Na een uurtje of 2 zijn we hier wel uitgekeken en als we buiten komen schijnt de zon inmiddels. We gaan eerst wat eten op een terrasje want het is al weer rond 1 uur. Daarna nemen we de ferry van Darling Harbour naar Circular Quay waarbij we onder Harbour Bridge doorvaren (waarom is deze zo beroemd, volgens mij gewoon een oude ijzeren brug??) en langs het Opera House, wel heel mooi om te zien. Bij Circular Quay wandelen we naar het Opera House toe en maken een aantal foto's maar eigenlijk van te dichtbij. Daarom nemen we de ferry naar Watsons Bay waarbij we echt goed langs het Opera House varen. We zien wat van de oostelijke wijken van Sydney en het doet wel allemaal mooi groen en ruim aan. Zo is Sydney wel mooi om te zien. Na de ferry tocht, die ons ook weer bij Circular Quay terug brengt nemen we de trein om nog naar een winkelcentrum te gaan waar Martin heen wil voor een adidas winkel. Hij vindt er echter niks moois, we drinken nog wat en nemen dan weer de trein terug naar de camping. Voor ons weer genoeg stad ;). Morgen willen we eerst naar Bondi Beach voor we Tamara en Ralf van het vliegveld gaan ophalen.