The Grampians - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu The Grampians - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

The Grampians

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

13 Februari 2017 | Australië, Halls Gap

Dag 15 (12 februari)
Vandaag hebben we de hele dag in de Grampians dus alle tijd. En omdat het ook nog af en toe wat regent doen we rustig aan met aankleden, ontbijten etc. Na de koffie rijden we richting Halls Gap en maken daar een wandeling naar the Venus Baths. Doordat het water een soort van uitstulpingen in de rotsen heeft gemaakt zijn er allemaal kleine poeltjes ontstaan. Mooi om te zien en een leuke korte wandeling. We rijden terug naar de camping om even wat te eten en gaan dan de autoroute doen door dit deel van de Grampians waarbij we als eerste naar Sundial Carpark rijden om van daar uit naar The Pinnacle te lopen. Dit is wat korter en makkelijker dan via the canyon maar alsnog veel klim en klauterwerk. Vlak bij de top komen we nog een ouder aziatisch echtpaar tegen met kinderen en kleinkinderen en we vragen ons af hoe oma, die niet echt makkelijk loopt, weer beneden moet komen. Wel respect voor haar! Het uitzicht is weer erg mooi maar vooral leuk om op uitstekende punten foto's van elkaar te maken. Lijkt gevaarlijker dan het is want zelfs ik durf het ;-)
Terug naar beneden is ook weer lekker klauteren maar wel erg leuk om op die manier te wandelen. Daarna rijden we de route verder waarbij we nog bij een meer uitkomen. Niet erg bijzonder dus zijn we rond een uur of 5 weer bij de camping. De rest van de dag vullen we met lezen. Mijn boek begint zowaar spannend te worden ;-)