Naar Tasmania - Reisverslag uit Launceston, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Naar Tasmania - Reisverslag uit Launceston, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Naar Tasmania

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

01 Februari 2017 | Australië, Launceston

Dag 3 (31 januari)
Vanochtend halen we eerst de camper op. Gelukkig is naast het kantoor van Britz een supermarkt met een groot parkeerterrein waar we de camper even kunnen bekijken na al eerdere uitleg door een medewerker van Britz. Het is even bedenken waar we alle spullen laten want zo'n camper is erg klein en compact. Weinig kastruimte dus. Het zal komende dagen nog wel even passen en meten, verplaatsen, alles kwijt zijn en weer vinden worden ;-)
Meteen de eerste boodschappen maar doen, maar vnl. houdbare spullen want groente en fruit en granen en zaden etc. mogen Tasmania niet in. Dat moeten we morgen daar dan maar kopen. Ondertussen hebben we regelmatig contact met Robbert-Jan en Marloes die onderweg zijn naar Melbourne en dezelfde boot nemen naar Tasmania en uiteindelijk spreken we af op het strand van St. Kilda. Rond 3 uur zijn ze daar en het is heerlijk ze weer te zien hoewel het pas een maand geleden was. Rond 4 uur vertrekken we richting de Spirit of Tasmania en we kunnen vrij snel inschepen. Dan is het wachten op vertrek om 19.30 uur. We eten op de boot, lopen nog wat rond en zoeken uiteindelijk onze overnachtings stoelen op, die vrij ver achterover kunnen en een voetensteun hebben. Een stukje comfortabeler dan vliegtuigstoelen.

Dag 4 (1 februari)
We komen rond 6 uur aan in Devonport maar het duurt nog een uurtje voor we kunnen uitschepen. Robbert-Jan was zo ongeveer als eerste op de boot gisteren dus mag er nu als laatste af ;-). We gaan eerst ontbijten bij Mac Donalds om daar even te kijken wat we gaan doen. Zij willen eerst even langs de hostel waar ze willen verblijven want daar kunnen ze om 8 uur terecht. Daarna rijden we naar Beauty Point waar een zeepaardjes aquarium zit. Het zijn echt hele schattige paardjes en de natuur heeft ze zo mooi gemaakt... want niet het vrouwtje is zwanger maar het mannetje!!! Zij legt haar eitjes in een soort van sponsachtige buik van het mannetje waar ze na een aantal weken als kleine zeepaardjes uitkomen.
Daarna gaan Robbert-Jan en Marloes, na nog een koffie, terug naar het hostel en wij naar Launceston. We zoeken een Big4 camping op en checken in. Vervolgens gaan we naar Cataract Gorge en maken daar een mooie en best zware wandeling van zo'n 2 uur. Wel weer fijn om in de mooie natuur te wandelen. Daarna halen we nog wat boodschappen voor een lekkere pasta die we in de campkitchen klaarmaken.