14 oktober 2014 Whitsunday Island tour - Reisverslag uit Proserpine, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 14 oktober 2014 Whitsunday Island tour - Reisverslag uit Proserpine, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

14 oktober 2014 Whitsunday Island tour

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

14 Oktober 2014 | Australië, Proserpine

14 oktober 2014, Whitsunday Island tour.
It giet oan, ofwel onze tour naar Whitehaven Beach gaat door!!! Om 8.10 uur zullen we worden opgehaald bij de camping en het busje is precies op tijd. Bij de haven aangekomen staat de look-a-like captain Dave Sparrow ons op te wachten bij de boot. Na inschepen varen we de haven uit en blijkt onze boot een supersnelle te zijn die danst op de woeste golven van de zee. Gelukkig had ik hier deze keer rekening mee gehouden en een reistabletje ingenomen dus geen last van het geslinger en geklap op de golven. De schermen aan de zijkant van de boot zijn al omlaag gedaan anders zouden de woeste golven zo het schip binnenslaan. Na ongeveer 3 kwartier varen komen we op de snorkelplek aan. We huren voor de zekerheid een stingersuite (stingers zijn van die levensgevaarlijke kwallen, van een steek kun je zelfs doodgaan) en gaan te water. Wat is het rif hier ongelofelijk mooi !!! De kleuren zijn echt schitterend en er is nog niet veel aangetast. We genieten en maken mooie foto's. Qua vis zit hier niet zo heel veel bijzonders. Na een uurtje worden we naar Whitehaven Beach gevaren waar we ook een lunch BBQ zullen krijgen. Met een klein bootje worden we van de grote boot naar het strand gevaren. Plotseling duikt er een schildpad naast de boot op, wat onzettend leuk dat we net in het goede bootje zitten (er moet 4x worden gevaren om iedereen aan het strand te krijgen). Als we op het strand staan is het net een paradijs. Het zand is zo wit en zacht en het doet gewoon pijn aan je ogen. En het strand is zeker een kilometer lang, echt schitterend.We mogen hier een uur vertoeven en dan moeten we een bushwalk naar de andere kant van het eiland maken voor de BBQ. Het is nog een beste wandeling naar de andere kant maar de BBQ is goed. Daarna mogen we nog een half uurtje zwemmen aan deze kant van het eiland. Dit is ook weer veel te snel voorbij en al gauw worden we weer in groepjes met het kleine bootje naar de grote boot gevaren. En weer zitten we in het goede bootje. Vlak voor we bij de grote boot zijn zien we opeens een paar dolfijnen. Niet zo heel dichtbij maar natuurlijk wel weer geweldig dat wij ze zien. Wat hebben we toch geluk! Daarna is het nog zo'n 3 kwartier varen voor we weer in de haven aankomen. Het busje brengt ons weer terug, we nemen een douche, draaien nog een wasje en gaan dan nog even naar de internetruimte. Vandaar uit boeken we een tour naar Fraser Island over 4 dagen. We hebben nu dus 3 in plaats van 2 dagen om daar te komen zodat we 1 gemiste Undara dag weer inlopen. Morgen rijden we het langste stuk, 500 km naar Yeppoon.

• 15 Oktober 2014 - 07:27

Elly:

Klinkt als een geweldige dag. Hoop dat er zo nog vele volgen. Veel plezier!