12 oktober 2014, Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 12 oktober 2014, Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

12 oktober 2014, Magnetic Island

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

12 Oktober 2014 | Australië, Townsville

12 oktober 20414, Magnetic Island, een dag met een gouden randje
Vanochtend ben ik al voor 6 uur wakker, Martin iets later. Ik heb geen rust meer dus 10 over 6 loop ik al richting de douches. We ontbijten, ruimen op en om even na 7 uur zitten we in de auto onderweg naar de ferry. We zijn er mooi op tijd en als we de ferry op kunnen gaan we op het bovenste dek zitten. Zodra we de haven uit zijn vangen we enorm veel wind. Wow, zelfs foto's maken kost moeite. Na 25 minuten meren we aan in Nelly Bay en kijken of we ergens een auto kunnen huren. Het eiland is niet groot maar toch net te groot om alles lopend te doen. Als we bij Topless Tropical Cars aankomen (nee geen topless dames achter de balie ;) ), besluiten we toch liever een dichte auto te huren omdat we dan wat spullen kunnen laten liggen als we gaan wandelen of zwemmen. Het wordt een soort van kleine Dinkie Toy ;). Een klein rood heel oud wagentje vol met deuken maar wel grappig eigenlijk. De verhuurder heeft een Feyenoord pet op wat Martin natuurlijk meteen opvalt. Het blijkt dat hij van oorsprong uit Ridderkerk/Bolnes komt, grappig! Hij geeft aan dat je bij de wandeling naar het Fort de meeste kans op koala's hebt. Een wandeling die vlak bij de overnachtingsplaats ligt van Tamara en Ralf, dus wie weet. We gaan er heen en kijken steeds om ons heen maar zien geen enkele koala. Plots krijg ik een sms van Tamara: Wij hebben ze gevonden! Ik probeer een sms terug te sturen: Waar? Maar deze wordt niet verzonden. Helaas heeft de kaart die ik heb op veel plaatsen slecht bereik :(. We lopen verder omhoog en zien nog steeds niks tot we een bocht omlopen. En wie komen daar aan??? Dus toch :D. Tamara en Ralf komen net naar beneden en vertellen ons waar ze de koala's gezien hebben. We kletsen een paar minuten maar zij hebben niet veel tijd dus na even afscheid nemen gaan zij naar beneden en wij naar boven. Boven aangekomen zoeken we maar zien niks :(. Het zal toch niet zo zijn dat we ze niet zien.....Martin gaat naar boven een oude commandopost op en juist als ik ook onderweg ben zie ik iets bewegen in de boom...2 koala's!!! Geweldig dat we ze toch gevonden hebben zeg. Vooral Martin maakt veel mooie foto's en onze dag kan niet meer stuk. Daarna wandelen we weer naar beneden en ook onderweg zien we nog 2x een koala. Na deze ontzettend warme wandeling gaan we naar Horseshoe Bay omwat te drinken en verder te kijken. We zetten onze dinkie toy onder een grote boom en even krijg ik zo'n mister Bean gevoel: Als we straks terug komen is er wat met Dinkie gebeurd ofzo ;). Het is een klein dorpje (wat eigenlijk al een groot woord is voor het straatje met eettentjes) en we drinken ergens wat. Daarna nog ergens anders een bordje chickenwings en chips en dan gaan we even naar het strand. Even lekker ontspannen. Al gauw is het 2 uur en besluiten we richting Picknick Bay te gaan. Maar ik weet dat we op de heenweg een stukje gemist hebben waar ook rockwalibies moeten zitten. Gelukkig vinden we dat ook nog en zien we een stuk of 7 van deze grappige beestjes. Foto's maken en dan zien we mensen snorkelen. Gelukkig hebben we onze sets ook meegenomen dus gaan we ook nog evendaar het water in. Het is er vrij troebel maar we zien nog wel wat vissen en ik zie ook 2 stingerrays. Helaas allemaal te vaag voor mooie foto's. Na het snorkelen gaan we alsnog naar Picknick Bay maar daar aangekomen is het een plaatsje met weinig leven in de brouwerij. Inmiddels is het ook al eind van de middag en drinken we er alleen nog wat. We kunnen terug naar Horseshoe Bay om wat te eten maar hebben eigenlijk nog geen honger. Dus besluiten we de auto terug te brengen en de ferry te pakken. Rond 6 uur zijn we weer op de camping en gezien de chickenwings met chips van die middag houden we het nu maar gewoon bij een tomatensoepje met brood. En nu is het inmiddels al weer bijna bedtijd. Morgen gaan we richting Arlie Beach, 275 km verderop. We hebben geen haast dus deze keer niet te vroeg op. Welterusten allemaal!