Zaterdag 6 oktober - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Zaterdag 6 oktober - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

06 Oktober 2018 | Spanje, Puerto de la Cruz

Zaterdag 6 oktober
Vanochtend zitten we rond half 10 aan het ontbijt. We hebben een hotel met half pension dus in principe kunnen we het er van nemen ;-). Maar we houden het bij yoghurt en fruit en koffie met een klein chocolade broodje na.
Daarna gaan we op pad. We rijden richting het westen en komen wat mooie uitzichtpunten tegen. Ook komen we langs een heel klein weggetje naar Charco del Viento en omdat dat wel klinkt als iets interessants rijden we het smalle weggetje in. Soms komt er een tegenligger aan wat even lastig is. Aan het einde is een parkeerplaats (er staat zelfs een camper, hoe komt die hier??) en daar blijkt een klein strandje te zijn en mooie rotsformaties die een deel enigzins van de zee afschermen. Erg mooi om te zien en te zwemmen. We willen echter nog meer zien dus na wat rondgekeken te hebben rijden we verder. Richting Icod de los Vinos, een dorpje waar een 1000 jaar oude drakenboom schijnt te staan wat overigens niet te bewijzen is omdat deze boom geen ringen heeft. Het blijkt een dorpje te zijn met een leuke kleine kern en wat mooie gebouwen. Een meisje van een wijnhuis houdt ons aan en we zeggen dat we het nog veel te vroeg vinden om wijn te proeven. We praten even met haar en vervolgens wijst ze ons de weg waar je gratis goed zicht hebt op de bekende boom. Als je echt het parkje in wil kost het 5 euro. Het blijkt inderdaad dat je goed zicht hebt en van een kleine afstand en aangezien we geen bomenknuffelaars zijn vinden we het prima! Te dicht bij geeft tenslotte ook geen mooie foto's.
Als we het dorpje hebben bekeken eten we wat in het kleine centrum en rijden dan door naar Garachico. Het kost wat moeite een parkeerplaats te vinden maar uiteindelijk lukt dat. Ook dit is een mooi dorpje met een authentiek historisch centrum waar we ook een poosje doorheen lopen en foto's maken. Zo mooi al die gekleurde huisjes en palmbomen op de pleintjes. Daarna lopen we naar El Caletón, waar een stukje van de rotsen geschikt is gemaakt om lekker in de zon te zitten en waarbij je op verschillende plekken tussen de rotsen kan zwemmen ook weer min of meer afgescheiden van de zee. Of, het stukje waar wij zitten, gewoon wat meer open. Helaas hebben we de snorkel niet bij ons maar we zwemmen er toch even heel lekker en relaxen er een poosje. Aan het eind van de middag rijden we weer richting het appartement, gaan douchen en eten in het hotel met een wijntje dat best zwaar valt ;-), drinken nog een barraquito na en gaan daarna nog even wat wandelen door Puerto. Het Lago Martianez, een groot (echt) zwembad hier aan de kust dat aan dat in Santa Cruz doet denken, ziet er voor zover we dat in het donker kunnen zien ook mooi uit. Wie weet gaan we daar ook nog wel zwemmen morgen of overmorgen.