Donderdag 4 oktober - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Donderdag 4 oktober - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Donderdag 4 oktober

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

04 Oktober 2018 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Donderdag 4 oktober
Na de luie dag gisteren vinden we dat we vandaag maar eens wat actiefs moeten doen. Dus rijden we rond 10 uur richting het kleine plaatsje Chamorga helemaal in het oosten van Tenerife. Daar vandaan kun je verschillende wandelingen maken heb ik gezien. Het is nog best een stukje rijden, niet qua hoeveelheid km's maar vanaf El Bailadero, dat op 11 km ligt over een redelijke maar slingerende weg, is het nog 12 km over een smal flink slingerend weggetje. Wel een heel mooi weggetje door mooie stukken bos en al met al zijn we denk ik toch wel bijna een uur onderweg. We drinken eerst even koffie in het enige restaurantje hier, om vervolgens richting El Draguillo te wandelen in de veronderstelling dat dit de bijzondere zogenaamde drakenboom is die hier voorkomt. De route is 2,8 km dus dat moet te doen zijn. Ik heb de laatste tijd best snel last van mijn knieën (zowel met lange fietstochten als met wandelen waar ik veel moet klimmen) maar ruim 5 km moet toch lukken. Het eerste stuk gaat meteen behoorlijk steil omhoog en ik denk al aan de terugweg omdat dalen voor mijn knieën zwaarder is dan klimmen. Voor de conditie is klimmen natuurlijk weer zwaarder. Op een gegeven moment komen we bij Cruz del Draguillo en ik had eigenlijk verwacht dat daar de boom zou staan. We blijken echter pas ongeveer 1 km gelopen (vnl. geklommen) te hebben dus vervolgen we het pad. Dit gaat echter steil naar beneden nu, oeps... maar we komen hier niet voor niks dus lopen we verder. En het blijft maar dalen en dalen. Op een gegeven moment komen we een bordje tegen dat El Draguillo nog 1 km is. Ik twijfel of ik verder zal gaan want in de verte zien we een paar huisjes en nog iets lager de zee en we zullen alleen nog maar gaan dalen. Maar toch lopen we door hoewel we inmiddels bijna 1,5 uur onderweg zijn. Het is echt een stevige afdaling met veel rotsblokken en af en toe wat los zand of grind waardoor ik wat wegglij. Gelukkig heb ik 2 stokken en regelmatig de helpende hand van Martin die dit allemaal toch een stuk makkelijker loopt. Na een kleine 2 uur komen we bij een huisje uit en komen we tot de conclusie dat El Draguillo een dorpje van een paar huizen is. Hier zien we verschillende drakenbomen staan, vandaar de naam van het dorpje. We vinden het bij het eerste huisje wel genoeg, de rest ligt nog ongeveer 200 meter lager maar aangezien hier geen eetgelegenheid is houden we het voor gezien. We rusten even uit, eten en drinken wat, maar lopen na een kwartiertje weer terug omhoog. Omdat ik benieuwd ben naar het hoogte verschil besluit ik op de weg terug Strava aan te zetten.
Het klimmen omhoog valt nog lang niet mee, ik moet verschillende keren op adem komen. Er zijn gelukkig wat herkenningspunten in de vorm van de bordjes zodat we weten hoever het nog is. En het laatste stuk richting Chamora, waar ik me in het begin druk om maakte, valt na de eerdere afdaling eigenlijk nog best mee ;-)
Uiteindelijk komen we weer bij het restaurantje aan en drinken daar nog wat fris. Strava leert me dat we in totaal 5,6 km gelopen hebben en daarbij zo'n 650 meter hebben geklommen en gedaald (gemiddeld stijgingspercentage is dan zo'n 20%). In totaal lopen we er ongeveer 3,5 uur over, niet erg snel dus. Maar al met al toch een goede prestatie vind ikzelf ;-)
Daarna rijden we weer naar het appartement om lekker te douchen en nog even te relaxen voor we straks in het dorpje wat gaan eten. Morgen gaan we het weer verderop zoeken in Puerto de la Cruz!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Tenerife

Tenerife van 26 september tot 13 oktober 2018

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2018

Woensdag 10 en donderdag 11 oktober

09 Oktober 2018

Dinsdag 9 oktober

08 Oktober 2018

Maandag 8 oktober

07 Oktober 2018

Zondag 7 oktober

06 Oktober 2018

Zaterdag 6 oktober
Rita en Martin

Eerdere reizen van Rita zijn te vinden op www.dijkputje.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 32276

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 28 Februari 2019

Australië met de kinderen

27 September 2018 - 13 Oktober 2018

Tenerife

26 April 2018 - 20 Mei 2018

Zuid-west Amerika

05 Juli 2017 - 22 Juli 2017

Camperen in Europa

27 Januari 2017 - 03 Maart 2017

Zuidelijk Australië

15 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Portugal 15-06 t/m 01-07-2016

03 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Australië

Landen bezocht: