Dinsdag 2 oktober - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dinsdag 2 oktober - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Dinsdag 2 oktober

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

02 Oktober 2018 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Dinsdag 2 oktober
Vanochtend zijn we tegen 8 uur wakker. We hebben gisteren geen boodschappen gedaan en een restaurant is hier niet (privé appartement) dus ontbijten we noodgedwongen met vers fruit op ons terras in de ochtendzon met uitzicht op zee, wat een straf ;-)
We doen rustig aan en rond half 11 zitten we in de auto om richting Anaga NP te rijden. Wederom een schitterende route met een sterk klimmende weg en voor we het weten zitten we hoog in de bergen. We rijden richting Taganana, een dorpje een klein stukje (maar wel op hoogte) van de noordelijke kust af. Er gaat een klein weggetje het dorpje in met een bordje "centro" maar dat weggetje wordt wel heel smal. En dan nog tegenliggers ook! Met een hoop gemanouvreer en aanwijzingen van mij na uitstappen komen we er weer uit. We hebben meteen het hele centrum gezien want het is maar klein. Dan rijden we richting de kust en parkeren daar de auto. De kustlijn is grillig met rotspunten in het water en ook mooie zandstranden. Hoge rotsen op de achtergrond en dat maakt het geweldig mooi. Na veel foto's drinken we koffie bij een restaurantje en rijden dan verder tot de weg ophoudt. Ik moet zeggen dat ik het noorden toch vele malen mooier vindt dan het vlakke en droge zuiden, hier geniet ik echt van! Daarna rijden we weer een stukje terug en via het binnenland richting Cruz del Carmen. We eten een broodje in het restaurant en bekijken het uitzichtpunt. Ook lopen we het Sendero de los sentidos, een niet al te lang maar mooi pad wat wel enigzins naar beneden loopt en weer omhoog. Het pad is bedoeld om je zintuigen te prikkelen en te horen, zien, voelen en ruiken wat je allemaal tegenkomt. Wij genieten gewoon van het mooie bos om ons heen ;-)
Daarna rijden we verder richting San Christóbal de la Laguna om op zoek te gaan naar een supermarkt. Het is een flinke stad (schijnt vroeger de hoofdstad van Tenerife geweest te zijn) en op de één of andere manier kunnen we het hier niet vinden en rijden alleen maar rond. We besluiten naar Santa Cruz te rijden, en daar vinden we een parkeerplaats bij het auditorium (opera house van Santa Cruz) waar we uiteraard ook meteen wat foto's maken. Een winkelcentrum met supermarkt en pinautomaat is ook vlakbij dus dat is ook meteen klaar. Op de terugweg richting het appartement tanken we weer vol zodat we weer op pad kunnen wanneer en waarheen we willen. We eten een salade dus vanavond lekker met een boek en een wijntje op het terras bijkomen van een mooie dag!