22 juni de kust van Carrapateira en naar Cavoeiro - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 22 juni de kust van Carrapateira en naar Cavoeiro - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

22 juni de kust van Carrapateira en naar Cavoeiro

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

22 Juni 2016 | Portugal, Carvoeiro

Voor vandaag hadden we het idee naar Carrapateira te rijden, ongeveer 25 km richting het noorden langs de westkust. Gisteren waren we er langs gereden maar kregen geen gelegenheid daar tot foto's maken. We waren er mooi op tijd maar helaas.... gooide het weer roet in het eten in de vorm van uit zee opkomende mist. Wat vreselijk balen want gisteren hadden we gezien hoe mooi het daar was en nu kon je weinig zien. Na het speciale rondje dat daar ligt langs de kust dus eerst maar een kop koffie in het dorpje. Volgens de man die ons bediende zou het rond de middag wel opklaren. Overigens lag het dorpje een kilometer landinwaarts gewoon in de volle zon en zagen we verderop de mist gewoon het land opkomen. Na de koffie het rondje nogmaals gereden en langzaam klaarde het op. Er hingen soms nog wel wat mistflarden wat het ook weer een heel speciaal effect gaf maar die werden steeds minder. We hebben echt heel erg veel foto's gemaakt, het was er ook zo schitterend dat we er geen genoeg van kregen. Na lang over het tweede rondje gedaan te hebben, hebben we nog wat gegeten in Carrapateira en zijn toen via Lagos naar Cavoeira gereden. Het appartement was wat lastig te vinden omdat onze Tom het plaatsje niet kende (wel 4 anderen met dezelfde naam maar die bleken het allemaal niet te zijn bij navraag aan een parkeerwachter).
Maar goed inmiddels aangekomen en eens zien wat we hier de komende 3 dagen gaan doen.