Veel te zien in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Veel te zien in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Veel te zien in Lissabon

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

16 Juni 2016 | Portugal, Lissabon

Na een goede bodem te hebben gelegd met een uitgebreid ontbijt gingen we vanochtend op pad naar het oude stadsgedeelte van Lissabon. Navraag in het hotel leerde ons dat dat ongeveer 20 minuten lopen zou zijn dus goed te doen. We deden er iets langer over maar dat kwam omdat we zoveel mooie en leuke dingen tegen kwamen die we toch even op de foto moesten zetten. Waarbij Martin de (mooie) foto's maakt en ik de "kiekjes" die trouwens vaak ook best mooi zijn al zeg ik het zelf :p
We kwamen eerst wat mooie pleinen tegen, daarna een lift waarmee je naar een uitzichtplateau kon, de Elevador de Santa Justa. Het uitzicht was inderdaad erg mooi en je kon ook heel goed de Taag (rivier) zien liggen met de Ponte de 25 Abril, een hele hoge lange brug.
Daarna hebben we tram 28 gepakt, een heel klein maar bekend trammetje hier en zijn naar Castelo de Sao Jorge gegaan. Schitterend om daar rond te lopen binnen de oude kasteelmuren.
Na nog een stukje rond gelopen te hebben namen we de tram naar de wijk Belem waar we de Torre de Belem bekeken hebben en daarna zijn we aan de pastëïs de Belem gegaan wen typische lekkernij van een hele bekende patisseria in Belem. We moesten nog op een tafeltje wachten maar ze waren echt verrukkelijk, het wachten waard dus ;-)
Inmiddels waren we zo moe geworden dat we besloten de tram terug te nemen. Martin wilde er onderweg nog even uit om de brug van dichtbij op de foto te zetten. Helaas, de volgende tram zat zo vol dat we er niet in kwamen. Tot ons geluk moet ik zeggen want om de hoek stopte een bus die veel dichter bij het hotel stopte. Heel fijn voor de zere voeten ;-)
Daarna nog even snel een pizza gegeten ( het was inmiddels al 8 uur en uitgebreid eten wilden we niet meer) en nu zijn we dus weer in het hotel terug.
Slaap lekker iedereen thuis xx