Woensdag 10 en donderdag 11 oktober - Reisverslag uit Arona, Spanje van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Woensdag 10 en donderdag 11 oktober - Reisverslag uit Arona, Spanje van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Woensdag 10 en donderdag 11 oktober

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

11 Oktober 2018 | Spanje, Arona

10 en 11 oktober
Gisteren hadden we écht een luie dag en hebben we lekker genoten van het zwembad, ons boek én de zon. Dat laatste was best bijzonder want links van ons hingen echt hele donkere regenwolken terwijl het rechts van ons nog strakblauw was. De wolken leken steeds naar rechts te drijven maar op de één of andere manier lukte dat toch niet en dus hebben we lekker een zonnig dagje bij het zwembad doorgebracht. Op zich wel een hele prestatie want meestal zijn we het na een paar uurtjes wel zat. Maar een spannend boek erbij en dan houden we het wel vol ;-)
Vanochtend besluiten we dat er toch weer iets meer actie moet komen en hebben we het plan om Los Christianos, Las Américas en Los Gigantes te bezoeken. We zijn echter om half 10 al klaar met ontbijt en dat vinden we nog wat vroeg. Ik moet nog zo'n 40 bladzijden van mijn boek dus we besluiten nog even wat te lezen. Voor half 11 heb ik mijn boek uit en dan gaan we op pad. We rijden naar Los Christianos, parkeren de auto en lopen door het dorpje met veel winkeltjes en terrasjes naar de boulevard. Als we langs een touroperator lopen die Whales en Dolphins tours aanbiedt hebben we daar eigenlijk best zin in. Het is kwart over 11 en de eerst volgende tour is om 1 uur. Nog genoeg tijd dus om een stuk langs de boulevard te lopen richting Las Américas. Ook daar zijn allemaal leuke winkeltjes, we drinken ergens een icecoffee en ergens anders eten we nog een sandwich. Dan is het tijd om aan boord te gaan voor de 2 uur durende tocht. We varen de baai uit richting open zee en na een poosje zien we de eerste groep whales. Het zijn geen grote walvissen, maar net iets groter dan een flinke dolfijn. Ze lijken ook erg op dolfijnen maar met een hele stompe neus. Ze blijven echt een poosje om de boot heen zwemmen en deze boot heeft het pricipe: we jagen niet achter de dieren aan maar gaan stil in hun leefgebied liggen en wachten tot ze naar ons komen. En dat gebeurt dus ook. Later zien we ook nog 2 volwassen dieren met een jong. Het is altijd toch weer mooi om met zo'n boottocht mee te gaan, echt genieten van het zien van deze mooie zeedieren. Dolfijnen komen we helaas niet tegen.
Om 3 uur zijn we weer in de haven en omdat het behoorlijk warm is gaan we terug richting appartement om nog even lekker af te koelen in het zwembad. Ik heb deze vakantie helaas erg veel last van de warmte en transpireer erg veel. Gelukkig hadden we bij de meeste appartementen een lekker zwembad waar we goed gebruik van hebben gemaakt.
En dan is mogen alweer de laatste dag. We willen dan toch nog naar Los Gigantes gaan. Het schijnt dat daar ook een hele mooie kustlijn is met hele hoge rotsen.