Dinsdag 9 oktober - Reisverslag uit Arona, Spanje van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dinsdag 9 oktober - Reisverslag uit Arona, Spanje van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

09 Oktober 2018 | Spanje, Arona

Dinsdag 9 oktober
Vanochtend staat de wekker op half 8 omdat we vandaag weer een reisdag hebben. Als we de korste weg zouden nemen zijn we met ruim een uur op onze volgende bestemming. Dat doen we dus niet ;-)
Na ons laatste ontbijt in dit hotel pakken we alles in en checken uit. Na wat luie dagen is vandaag weer een goede dag om wat dingen te gaan zien en allereerst gaan we weer op zoek naar Parque Taoro wat we deze keer wel vinden. Het is inderdaad een leuk park met een mooi uitzicht over Puerta de la Cruz. Helaas is het water van de watervalletjes in de winterperiode afgesloten (hoezo winter, het is 28 graden!) Maar evengoed toch een mooi park.
Daarna rijden we naar het plaatsje Buenavista del Norte helemaal in het noordwesten van Tenerife. Qua plaatsje stelt het niet zoveel voor maar er is wel een leuk pleintje. Er is ook een koffietentje maar daar is het zo druk en er komt niemand om ons tafeltje schoon te maken waar een plas jus d'orange op ligt dat we toch wat anders opzoeken. Om de hoek is een leuk en rustig restaurantje waar we 2 cappuccino bestellen en de man achter de bar is leuk spraakzaam. We vragen hem wat dingen over Punta de Teno en Masca waar we nog naar toe willen en hij vertelt er wat dingen over. Dit leuke gesprekje levert hem een fooi van 33% op, (we geven 4 ipv 3 euro) niet slecht ;-)
Dan rijden we naar Punto de Teno, de meest westelijke punt van Tenerife. De weg erheen is al mooi met helaas nauwelijks mogelijkheden om te stoppen voor foto's maar als we daar aankomen is het echt weer ontzettend mooi. Links zien we de mooie ruwe kustlijn naar het zuiden en het zonlicht in het water weerkaatst, maakt het nog mooier. Recht vooruit staat de vuurtoren en omdat het behoorlijk helder is zien we aan de overkant La Gomera liggen. Rechts ook weer wat ruwe rotsen waar de zee tegen aan slaat. We maken dan ook behoorlijk wat foto's. Er loopt ook nog een pad wat naar beneden waar wat mensen staan te vissen en daar lopen we ook nog even heen. Ook vandaar een mooi uitzicht op La Gomera.
Daarna rijden we terug naar Buenavista en vandaar door richting Masca. Ook dat is weer een mooie weg met mooie uitzichten maar het vele slingerwerk op een smalle weg is wel wat lastiger voor Martin. Daar komt nog bij dat deze Opel Corsa weinig power heeft en soms niet eens in zijn 2 de helling op komt. Voor mij nooit een Opel;-)
Op een gegeven moment komen we bij Mirador de la Cruz de Hilda, een mooi uitzichtpunt waar ook een restaurantje zit. Omdat het inmiddels tijd is voor de lunch eten we daar even een lekkere sandwich met een geweldig uitzicht op het lager gelegen Masca. Wat is het hier in het noorden toch ontzettend mooi! Na de lunch is het nog maar een klein stukje naar Masca. Dit plaatsje is zo bekend omdat daar vandaan een hele mooie wandeling door de Mascakloof naar beneden begint. Helaas is deze voor onbepaalde tijd gesloten vanwege de veiligheid. Het is ook een zeer pittige tocht naar beneden. In Masca lopen we wat rond en bewonderen we weer de mooie uitzichten. We eten nog een ijsje en gaan dan verder richting het zuiden waarbij ons opeltje eerst nog weer flink moet klimmen. Onderweg komen we nog een mooi uitzichtpunt tegen maar dan zakken we echt weer af richting het zuiden, het veel drukkere toeristengebied weer in. Op de snelweg komen we zelfs nog in de file. Het is hier ook een stuk vlakker en in mijn ogen echt veel minder mooi.
Even na 5 uur komen we bij het appartementen complex aan. De receptie was al gesloten maar de dame achter de bar heeft een envelop met de sleutel voor ons. En ondanks de plattegrond kunnen we eerst nummer 14F niet vinden vanwege de totale onlogische indeling (hoezo komt na 14E nummer 14G??) Maar goed uiteindelijk vinden we het juiste nummer toch, halen we de koffers uit de auto en sjouwen ze de trappen op oef.... Daarna eten we nog in het restaurant hier en morgen zien we wel weer. Er zit weer een mooi zwembad bij de mogelijk weer een luierdagje na weer een hele mooie dag vandaag! PS dat het een mooie dag was blijkt wel uit het feit dat ik 17x het woord "mooi" heb gebruikt. En dat is nu 19 ;-)