Maandag 1 oktober - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Maandag 1 oktober - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Maandag 1 oktober

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

01 Oktober 2018 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Maandag 1 oktober
Vanochtend staat de wekker op half 8 en dat is nodig want we worden er wakker van. Na het ontbijt pakken we de spullen in, checken uit en halen even wat te eten voor tussen de middag. Al met al is het toch al weer kwart over 9 voor we wegrijden en we hebben ruim een uur nodig zonder stops om bij El Teide te komen. We willen ook Vilaflor nog bezoeken, een klein pittoresk dorpje dat we onderweg tegen komen. Het is inderdaad een erg leuk klein dorpje en we drinken er ook even koffie nadat we er rondgelopen hebben. Dan rijden we verder, er van uitgaande dat half 12 bij El Teide vroeg genoeg is als we tickets voor 12 uur hebben. We komen echter nog een mooi uitzichtpunt tegen en aangezien het hier schitterend is stoppen we toch voor wat foto's. Zo is het inmiddels 11.40 uur geworden als we aankomen. Maar een parkeerplaats is niet te vinden omdat het zo vreselijk druk is. Ik besluit bovenaan uit te stappen om te kijken of ik de tickets kan ruilen voor een later tijdstip. De eerst beschikbare tickets lijken pas om 14.30 uur te zijn maar de man achter de kassa zegt dat we gewoon direct naar boven kunnen als Martin er ook is. Die heeft inmiddels al vele rondjes gereden maar het is hopeloos om een plekje te vinden krijg ik via whatsapp van hem door. Als ik een mannetje van de beveiliging zie lopen die wat mensen aan een plekje helpt vertel ik dat we al te laat zijn maar dat we geen parkeerplek kunnen vinden. Hij zegt dat Martin maar naar boven (bij de ingang) moet komen en wijst ons vervolgens een plekje aan bij de ingang waar je eigenlijk helemaal niet mag staan. Ik vraag nog voor de zekerheid of we er ook een paar uur mogen staan maar dat is geen probleem zegt hij. Nu maar hopen dat hij er ook nog is als we terug komen.
Uiteindelijk zitten we om kwart over 1 in de kabelbaan op weg naar boven. Boven aangekomen is het werkelijk onrealistisch maar schitterend. We wandelen er rond en maken foto's van dit mooie soort van maanlandschap bestaande uit lavasteen en de top van de vulkaan daarachter. Om nog verder omhoog te gaan heb je een permit nodig. Die hebben we niet maar de wandeling is toch heel erg steil, niet echt iets voor mij.
Uiteindelijk moeten we weer gaan omdat we tussen 5 en 6 bij ons appartement hebben afgesproken met de eigenaren. Beneden aangekomen staat de auto er nog en zonder boete er op. Het zelfde mannetje komt aanlopen en vraagt of alles in orde is. Uiteraard is het dat en we geven hem als bedankje nog wat geld. Altijd lastig want je weet nooit of je mensen beledigd maar tenslotte heeft hij ons de beste pkek gegeven die er was, pal voor de ingang!
Het is nog zo'n 1,5 uur rijden naar San Andrés maar wel door weer een schitterend en ook afwisselend landschap. Helaas hebben we geen tijd meer voor stops dus misschien rijden we (een deel van) deze weg later nog eens.
Als we bij ons appartement aankomen worden we opgewacht door Ana en Alphonso. Ze laten ons het appartement zien en vertellen nog wat dingen over de omgeving. Ook staat er een flesje wijn en 2 glazen klaar, staat er vers gesneden meloen in de koelkast en een volle fruitschaal op de koelkast, heel lief allemaal. Het strand is hier 10 minuten lopen vandaan maar Alphonso appt nog wat linkjes door van interessante en mooie bezienswaardigheden hier dus ik denk dat we het druk gaan hebben ;-).
We scoren nog even een snelle hap in het dorpje omdat we denken dat op maandag veel restaurants dicht zijn. Later blijkt dat half 8 hier gewoon te vroeg is want als we terug lopen zijn er verschillende restaurantjes open. Morgenavond maar iets later op pad dan!

• 01 Oktober 2018 - 18:32

Connie:

Mooie trip. Als je vakantie hebt, lijkt de tijd sneller te gaan hé. Dat komt omdat je zoveel mogelijk wil zien. Genietse