Dag 19 - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Dag 19 - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Dag 19 - Page

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

14 Mei 2018 | Verenigde Staten, Page

Maandag 14 mei 2018
Vanochtend zijn we, door het tijdverschil, alweer ruim voor 6 uur wakker. We zitten rond 7 uur aan het ontbijt en half 8 in de auto op weg naar het kantoor waar vandaan de tour vertrekt die ik thuis al had geboekt. Eerst gaan we een Slot Canyon bekijken en daarna naar de Horseshoe Bend. Dit alles met een 4x4 wagen voor maximaal 15 personen.
Ik ben heel benieuwd want het is hier vooral de Antelope Canyon die heel bekend is en waar veel tours naar toe gaan. Deze aanbieder heeft een andere canyon in het programma die veel rustiger en kleinschaliger is. Maar zal hij ook net zo mooi zijn?
Het blijkt dat we met 9 personen en 1 gids op pad gaan, een lekker klein clubje dus. Na een klein stukje over de Hwy rijden we een zandweg op. De gids scheurt er aardig overheen en ik vind het geweldig! Na 6 mile komen we bij de canyon aan. We lopen eerst met zijn allen de canyon door, die zo'n 200 meter lang is en op sommige plekken niet meer dan 75 cm breed, tot we er helemaal doorheen zijn. Onderwijl vertelt de gids steeds wat over het ontstaan ervan etc. Daarna hebben we nog 3 kwartier om zelf door de canyon te lopen en foto's te maken. Wat schitterend is het hier en wat een mooie kleuren. En doordat we met zo weinig mensen zijn kun je ook naar hartelust foto's maken zonder dat iedereen voor je lens loopt! Het is echt onvoorstelbaar mooi en niet in woorden uit te drukken en we blijven maar foto's maken, tot het tijd is om weer te gaan.
We rijden weer een stuk off road, soms ook echt over rotsen en steile heuvels en afdalingen in een schitterende omgeving. Ik geniet! Dan laat de gids ons nog wat woningen zien van hoe "zijn mensen" vroeger woonden. Het doet me denken aan de afrikaanse hutjes die ik ooit bij de Himba's in Namibië gezien heb, erg leuk om te zien. Als laatste gaan we naar de Horseshoe Bend, een bocht in de Colorado River en de landtong in de bocht lijkt net op een paardenhoef. Dit is een speciaal punt waar alleen deze touroperator komt. Als je geen tour doet moet je eerst een heel stuk lopen naar een hoog gelegen punt en dan kun je, vanaf veel verder, ook de Horseshoe Bend zien. Ons uitzicht is heel erg mooi en ook heel erg hoog! Diep beneden ons zien we een bootje in de rivier liggen.
Ook hier krijgen we alle tijd om foto's te maken en daarna rijden we terug naar het kantoor. Wat een geweldige ochtend was dit, ik denk niet dat een tour naar Antelope Canyon dit had kunnen verbeteren al was het alleen al om het kleinschalige!
Daarna proberen we een koffie te halen bij Mc Donalds maar helaas wordt deze verbouwd. Pech hebben! Dan rijden we naar Antelope Point Marina om een boottocht door de canyon te maken. Het duurt nog even dus drinken we eerst wat in het restaurant. Dan mogen we op de boot. Dit is een platte boot met bankjes langs de zijkanten met alle ruimte om heen en weer te lopen. De tocht gaat over een, door een eiland afgeschermd deel van Lake Powell en daarna de Antelope Creek in. Uiteraard is deze niet smal zoals vanochtend maar aan het eind zijn de wanden van deze canyon wel redelijk hoog. Het is een mooie tocht waarvan de wanden me ook wel aan de kust van Portugal deed denken.
Inmiddels is het rond half 3 en we besluiten niet echt meer rond te gaan rijden. Wel rijden we nog even naar de Walmart en halen nog eens 2 salades en een bak fruit voor vanavond. Daarna is het tijd voor een boek bij het zwembad!