Cradle Mountain - Reisverslag uit Rosebery, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Cradle Mountain - Reisverslag uit Rosebery, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Cradle Mountain

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

08 Februari 2017 | Australië, Rosebery

Dag 11 (8 februari)
Vandaag en morgen zullen totaal anders lopen dan we verwachten. Vanochtend gaan we rond kwart voor 9 weg richting Cradle Mountain waar het echt ontzettend mooi moet zijn. De Tom Tom wijst ons een weggetje binnendoor naar het dorpje Tullah. Daar aangekomen blijkt het zo'n klein gat waar niet eens benzine te krijgen is. En we komen wel bij CM maar Devonport gaan we echt niet halen en daar tussen is weinig te vinden. Dus weer 15 km terug naar Rosebery om daar te tanken. We hadden beter meteen die route kunnen nemen ;-)
Rond de middag kwamen we bij CM en inmiddels was het koud, grijs en miezerig geworden. We hadden gehoopt vanmiddag nog een mooie wandeling omhoog te kunnen maken. Toch maar een campsite geboekt en met de shuttlebus omhoog gereden. Boven lopen we een stukje om Lake Dove heen maar na 10 minuten besluiten we dat we echt geen zin hebben om 2-3 uur in de miezer regen te lopen en gaan weer met de bus naar beneden. Daar maken we nog wat hele korte wandelingen naar wat watervalletjes. Helaas, verkeerde dag(en) uitgekozen voor CM. Want morgen blijft het ook slecht volgens de weer berichten.
Helaas ondertussen ook het bericht gekregen dat Robbert-Jan en Marloes gestrand zijn in Deloraine, een gehucht waar ze nauwelijks bereik hebben. Auto kapot en maken kost zoveel dat is hij niet meer waard. Echt balen voor ze, net nu ze wat wilden rondreizen. Helemaal op onze route ligt het niet maar gezien het slechte weer hier zouden we morgen toch naar Devonport rijden. Nu dus maar een omweg om wat spullen van ze op te halen en mee te nemen naar Devonport. De zojuist gekochte campingspullen kunnen we daar terugbrengen. Zij zelf gaan waarschijnlijk met de bus naar Launceston om daar vandaan met het vliegtuig ergens (waarheen is nog niet duidelijk) heen te vliegen.