Lake St. Clair en Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Lake St. Clair en Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Lake St. Clair en Queenstown

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

07 Februari 2017 | Australië, Queenstown

Dag 10 (7 februari)
Gisteravond zijn we dus op pad gegaan om de glowworms (dus geen vuurvliegjes) te zien. Al een hele belevenis om in het donker het bos in te gaan met alleen het lampje van een telefoon en daar schaduwen te zien van allerlei beesten wat even later possums bleken te zijn. De glowworms zaten vlak bij de Russell Falls dus nog wel een minuut of 10 in het donker lopen. Toen we er aan kwamen, het lampje doofden en aan het donker gewend waren zagen we inderdaad in het donker wat stipjes oplichten. Maar heel erg veel stelde het niet voor, de possums waren leuker ;-)
Vanochtend zitten we al weer om half 9 in de auto naar Lake St. Clair. We komen er rond 11 uur aan en drinken eerst een kop warme cappuccino, wat is het hier koud!!! Daarna doen we de korte wandeling van 1,5 uur maar als we de kaart bekijken zien we dat dat de enige korte wandeling is. De andere duren zeker 3-4 uur en met het nodige klimwerk er in zien we dat nu niet zitten. Dus na de korte wandeling rijden we door naar Queenstown om daar de nacht door te brengen voor we morgen naar Cradle Mountain rijden. Onderweg stoppen we nog bij wat uitzichtpunten, maken we een korte wandeling naar watervallen en naar een riviertje met een hangbrug eroverheen. Die wandeling gaat nog veel verder maar wij kwamen voor de brug en gaan dan terug naar de camper. Eind van de middag komen we in Queenstown aan waar we de camping opzoeken en nog even boodschappen doen. Komende 2 dagen weten we niet of er bij Cradle Mountain een supermarkt is dus moeten we wat te eten bij ons hebben. Nog 3 nachten in Tasmania. Daarna nemen we de nachtboot terug naar het vaste land.