Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

30 Januari 2017 | Australië, Melbourne

Maandag 30 januari 2017
De eerste 2 dagen in Australië zitten er op. Vrijdagavond zijn we na een lange dag (waarbij we alle besef van tijd kwijt waren, wat dan wel weer een voordeel is om meteen in het goede ritme te komen) aangekomen in Melbourne. Gisteren zijn we de stad ingeweest met de gratis trams die hier in het centrum rijden, wat ideaal dat je niet eerst kaarten hoeft te kopen. We hebben Federation Square gezien met St. Pauls Cathedral, zijn het Eureka Skydeck op geweest (wauw wat een schitterend uitzicht over Melbourne, zowel ’s ochtends als met de zonsondergang, hebben gewandeld in de botanische tuinen bij de Yarra river waarbij we uiteindelijk bij The Shrine of Remembrance uitkwamen, en hebben nog verder in het centrum rondgelopen. Al met al een hele mooie zonnige eerste dag in Australië.
Vandaag zijn we met een bustour meegeweest richting de Yarra Valley. Helaas was het weer minder mooi dan voorspeld en hebben we zelfs lichte regen gehad maar koud was het niet (ook niet de voorspelde 34 graden trouwens ). Eerst hebben we ergens thee gedronken met engelse scones uiteraard compleet met cream en jam. Daar kon je ook kakatoes voeren maar die waren zo wild dat we er niet aan begonnen zijn. Daarna hebben we een stukje gereden met Puffing Billy, de laatstde nog in werking zijnde stoomtram. Zonder stoom dit keer maar met een diesel locomotief vanwege de total fire ban die hier afgekondigd is. Ofwel vanwege de droogte mag er geen vuur (wat nodig is om stoom te maken ) gebruikt worden. Evengoed een leuke ervaring, zo’n oude trein waarbij het vaak gebeurt, zo ook deze keer, dat schoolkinderen met de benen naar buiten zitten. Een erg grappig gezicht. Daarna zijn we naar de Healesville Sanctuary gegaan, een dierentuin met allemaal Australische dieren zoals natuurlijk koala’s en kangaroos maar ook dingo’s, wombats, tasmanian devils en allerlei vogels. Een gids vertelde van alles over deze dieren hoewel we ook wel zelf wat hebben rondgelopen. Overigens hadden we gedurende de dag ook een chauffeur die heel erg veel verteld heeft over de geschiedenis van Melbourne, heel interessant. Al met al dus 2 leuke dagen. Morgen gaan we de camper halen en met de boot naar Tasmanië. En daar zullen we Robbert-Jan en Marloes zien die besloten hebben om daar plukwerk te gaan doen.