29 en 30 juni - de laatste dagen - Reisverslag uit Sesimbra, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 29 en 30 juni - de laatste dagen - Reisverslag uit Sesimbra, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

29 en 30 juni - de laatste dagen

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

30 Juni 2016 | Portugal, Sesimbra

Op 29 juni was het weer tijd om verder te gaan, nu weer helaas richting het noorden voor onze laatste 2 dagen van deze vakantie. We hebben besloten dit keer de tolweg te nemen. Op de heenreis hebben we de provinciale weg genomen maar dat duurde wel erg lang. Het is zo'n 270 km rijden naar Sesimbra en onderweg stoppen we nog even voor een kop koffie. Zo komen we even na 1 uur bij ons hotel aan. Een vrij luxe hotel voor de 2 laatste dagen in dit mooie land maar helaas is een parkeerplekje niet te vinden als we er aankomen. Ik loop naar binnen om in te checken en te vragen waar we kunnen parkeren. Geen probleem, ze hebben een eigen parkeergarage, ideaal dus. Nadat we onze spullen naar de kamer hebben gebracht gaan we met de lift, die uitzicht heeft op het strand tegenover de weg, naar beneden om in de omgeving van het hotel wat te gaan eten. Een simpel broodje want vanavond wordt het uit eten. De rest van de middag brengen we door bij het zwembad op het dag van het hotel. En 's avonds eten we weer heerlijk zalm bij een restaurantje. Niet zo lekker als in Carvoeiro maar toch ook heerlijk.
De volgende dag willen we nog een klein beetje besteden door iets te gaan bekijken dus gaan we naar de Cabo Espichel. Er is daar een soort van kerkje en ook een vuurtoren en natuurlijk weer mooie kliffen. Wel is het er best koud. Met een koude en harde zeewind is het hier niet warmer dan een graad of 19, even wennen. We maken weer wat mooie foto's en gaan dan richting Parque Arrabida. Als we in het plaatsje Portinho aankomen is het daar zo druk dat we niet kunnen parkeren. Bovendien loopt de weg daar dood dus het enige dat we kunnen doen is daar weer terug gaan. Als we weer bij de hoofdweg komen kunnen we naar rechts nog verder het park door maar we besluiten weer richting het hotel te gaan. Het is inmiddels rond 1 uur dus we willen wel wat eten en de rest van de middag weer lekker relaxen. Genoeg gezien deze vakantie. Na wat boodschappen bij de Aldi brengen we de rest van de middag weer bij het hotel door. Rond kwart over 4 bestellen we een tosti zodat we vast iets gegeten hebben en 's avonds niet meer zo uitgebreid hoeven te eten. Deze tosti laat nogal op zich wachten omdat de man achter de bar het zo druk heeft dat het kwart over 5 is eer we hem hebben. Bovendien is alleen zo groot, met heel veel ham en kaas, én frietjes, dat we wel genoeg gegeten hebben ;-)