27 en 28 juni Eilanden bezoeken - Reisverslag uit Loulé, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 27 en 28 juni Eilanden bezoeken - Reisverslag uit Loulé, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

27 en 28 juni Eilanden bezoeken

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

28 Juni 2016 | Portugal, Loulé

Gisterochtend zijn we op tijd in de auto gestapt om naar Faro te rijden. De avond ervoor hadden we in ons huisje een foldertje gevonden over een maatschappij die je langs 4 eilandjes van Ria Formosa vaart en dat leek ons wel wat. Ria Formosa is een groot waterrijk natuurgebied dat zich vanuit Faro zo'n 60 km naar het oosten uitstrekt. Er zouden ook veel watervogels zitten.
We waren mooi op tijd in Faro dus tijd genoeg om even te zoeken waar we moesten zijn. Er was gelukkig nog plek dus we konden met de boot van 11 uur mee voor een tocht van ongeveer 3,5 uur waarbij we ongeveer 1,5 uur zouden varen en 2 uur op de eilandjes zouden doorbrengen.
Ilha deserta was het eerste eiland waar we stopten. Een onbewoond eiland met alleen een restaurant wat een heel stuk verderop lag. Dus alleen even daar rondgelopen en wat foto's gemaakt. Daarna weer het bootje in op weg naar Ilha Farol het volgende eiland. Dit bleek een heel schattig eiland te zijn met veel kleine witte huisjes, veel bloemen, restaurantjes en barretjes. En natuurlijk een mooi strand. We besloten meteen om morgen de ferry te nemen en daar een dagje door te brengen. Want een half uurtje was ons veel te kort. De volgende stop was ilha de Armona, al net zo schattig als als Farol alleen vaart er geen ferry heen. Ook daar hadden we maar een klein poosje om rond te lopen en wat foto's te maken. Als laatste gingen we naar Ilha Culatra waar we ook wat konden eten. Dit was het meest toeristische en tevens minst mooie van de 4 eilanden met veel rotzooi overal. Daar gaat wel een ferry heen maar dus niet onze keus. Later dan de bedoeling was doordat het eten bij een aantal mensen uitliep waren we rond kwart voor 4 terug. Daarna weer richting Loulé gereden om nog een poosje bij het zwembad door te brengen.
En vanochtend zouden we dus naar Ilha Farol gaan. Helaas begon de dag met veel bewolking en zelfs een enkele spat regen. Maar we hadden gisteren de tickets voor de ferry al gekocht die om half 11 zou varen dus toch op tijd naar Faro gereden. De boottocht duurde een half uur en het was nog steeds bewolkt maar iets minder dik. Toen we ons op het strand geïnstalleerd had was wat bewolking eigenlijk best lekker. Wel hadden we 2 bedjes en een parasol gehuurd en vooral die laatste hadden we 's middags weer hard nodig toen de zon weer volop ging schijnen. Al met al hebben we hier weer een heerlijke stranddag gehad.
Morgen gaan we naar Sesimbra voor onze laatste 2 nachten in Portugal.