23 juni Prachtige praia's en heel veel dolfijnen - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 23 juni Prachtige praia's en heel veel dolfijnen - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

23 juni Prachtige praia's en heel veel dolfijnen

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

23 Juni 2016 | Portugal, Carvoeiro

Na een verschrikkelijke eerste nacht in ons nieuwe verblijf, waarbij de muggen wel uit het plafond leken te komen (dat bestaat uit tegen platen aangeplakte bamboestokken) omdat we er steeds maar één zagen, dood sloegen en er vervolgens weer één zagen, hebben we toch weer een hele mooie dag gehad met wederom heel veel foto's. Dat wordt straks nog een heel uitzoekwerk als ik een fotoalbum ga maken.
Vanochtend zijn we eerst naar praia de Benagil gereden om een boottocht te maken. Helaas ging deze vandaag niet vanwege de wind maar morgen zou het rustiger zijn dus hebben we voor 12.30 uur de grottentocht geboekt. Daarna zijn we naar praia de Marinha gereden, één van de bekendste stranden van de Algarve vanwege zijn mooie kustlijn met allemaal losstaande rotsen in het water. Je kon daar een mooie wandeling doen waar we echt veel mooie foto's hebben gemaakt.
Vervolgens zjjn we toen naar Albufeira gereden met het idee of we eventueel voor zaterdag de dolphinwatch tour konden boeken. Het kantoor vonden we na even zoeken in de haven en buiten liep al een dame om mensen over te halen een tour bij hen te doen. Bij ons viel er weinig over te halen, wij hadden al besloten maar niet verwacht dat het een uurtje later al zou kunnen ;-). Dus eerst even geluncht met een heerlijke tosti (broodje was met rozemarijn erin wat het een heerlijke smaak gaf) en om even voor 2 uur gingen we de boot op. Er was al gezegd dat, mochten we geen dolfijnen zien, dan mochten we kosteloos nog een tour doen net zo lang tot we ze gezien hadden. Dat geeft wel vertrouwen. We waren de haven nog maar net uit of de katamaran ging als een speer de zee op. Blijkbaar verwachtten ze verderop dolfijnen te zien en dat was ook zo. Een grote groep van 10 tot 20 dolfijnen, volgens de jonge bioloog die meevaarde en uitleg gaf, bleef gedurende lange tijd om de boot heen zwemmen. Echt zo geweldig mooi om te zien, we hebben heel veel foto's gemaakt, er zitten vast mooie tussen. Ik heb maar gewoon wat raakgeknipt vandaar de grote hoeveelheid.
Aangezien het een combitour was om ook de grotten te bekijken vaarden we na een tijdje terug naar de kust en vanaf het water zie je pas goed hoe schitterend de kustlijn is. We zijn een heel stuk naar het westen gevaren en kwamen uiteindelijk bij praia de Marinha en de Benagil cave uit. Deze gaan we morgen dus weer zien maar dit verveelt niet snel dus dat is prima.
Daarna vaarden we weer terug naar de haven en na een virgin colada reden we weer naar het appartement. Daarna even een pizza gegeten en nu hopen we vannacht beter te slapen dan gisteren. We hebben van de "housekeeper" zo'n stekker met antimuggengeur gekregen en hebben antimug om je in te smeren gekocht. Ik ben helaas bang dat het niet werkt, ik had net al weer een mug op mijn ingesmeerde hand zitten. Grrrr....