21 juni - Jeeptour - Reisverslag uit Sagres, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 21 juni - Jeeptour - Reisverslag uit Sagres, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

21 juni - Jeeptour

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

21 Juni 2016 | Portugal, Sagres

Vanochtend werden we even voor 10 uur opgehaald voor een Jeeptour waarvoor we ons hadden ingeschreven. Het ging om een Tour een stukje rondom Sagres en de west kust en met ons gingen 2 Duitsers, 2 Engelsen en 1 Australische mee, een internationaal gezelschap dus.
We reden eerst een stuk naar een mooi natuurgebied waar we een wandeltrail mochten lopen van ongeveer een half uur om de "Portugese sfeer te proeven". Het was er heel rustig, heerlijk wandelen en de begroeiing deed ons denken aan broccoli ;-). De bovenkant van de bomen groen, daar onder kaal.
Daarna reden we naar een mooi uitzichtpunt bovenop een klif waar we mooie foto's konden maken. Aan de ene kant rotsachtige kliffen, aan de andere kant een langgerekt zandstrand.
Vervolgens gingen we naar een "secret and famous beach" wat dus aardig offroad lag (vandaar secret) maar wel bekend (famous) en erg mooi. Veel golven en bekend onder de surfers vooral maar ook hebben we er weer mooie foto's kunnen maken. Rode rotsen, het blauwe water en de lucht, en stenen bedekt met groene algen maakte het tot een hele mooie kleurenpracht. We moesten trouwens erg steil naar beneden rijden om het strand te bereiken, echt een super 4WD ervaring met gelukkig ook een ervaren chauffeur ;-)
Daarna ging het naar Cabo de São Vicente, voor ons wat minder interessant omdat we daar gisteren al geweest waren. De lunch gingen we gebruiken bij een restaurant in Sagres. Je kon kiezen tussen gemixt vlees of vis waarbij de vissen in bakken bij de open keuken lagen. Hoewel vis met kop en staart mij niet erg aanspreekt vanwege alle graten besloot ik het toch eens te proberen. Martin ging voor het vlees. De vis was best lekker en een leuke ervaring maar de volgende keer ga ik toch ook voor vlees als de vis niet gefileerd is ;-). Een stuk meloen als dessert en daarna nog een caffee latte en toen gingen we weer verder. Eerst weer naar een mooi hoog uitzichtpunt met uitzicht op het dorpje Carrapateira en de stranden er omheen. Dat was weer even een leuk stuk offroad. Na het uitzichtpunt mocht ik voorin en ik denk dat dat het mooiste stuk van de dag was. Eerst weer behoorlijk steil naar beneden, echt cool als je voorin zit. Daarna langs een mooi stuk kust bij Carrapateira waar we helaas niet gestopt zijn om foto's te maken. Daar willen we morgen dus graag nog eens langs. Daarna gingen we een mooi natuurgebied in en ik heb daar echt zitten genieten van de mooie omgeving/natuur. Als laatste gingen we naar een heel klein plaatsje (Pedralva) waar bijna geen mensen meer woonden en wat voorheen erg was vervallen maar nu was opgeknapt. Er werden appartementen van gemaakt welke worden verhuurd maar waarbij nog veel van de autenticiteit bewaard is gebleven. Leuk om even rond te lopen. Dat was tevens de laatste stop voor we weer terug naar Sagres reden. Deze tocht was echt wel een hoogtepuntje van deze reis.