19 en 20 juni, reizen en relaxen - Reisverslag uit Sagres, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 19 en 20 juni, reizen en relaxen - Reisverslag uit Sagres, Portugal van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

19 en 20 juni, reizen en relaxen

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

20 Juni 2016 | Portugal, Sagres

Gisterochtend vertrokken we al op tijd om de 350 km richting de Algarve te gaan afleggen. Rondom Lissabon was het nog druk voor al op de Ponte 25 de Abril waar we overheen gingen, maar al snel werd het rustiger. De eerste stop was Sines, na een kleine 200 km. Onderweg kwamen we nog wel iets aparts tegen maar helaas heb ik dat niet op de foto kunnen zetten: zo'n grote electriciteitspaal waar aan hoogspanningskabels zijn bevestigd was volgebouwd met ooievaars nesten, echt heel bijzonder.
In Sines even een tosti gegeten en het laatste stuk (ongeveer 140 km) zouden we de provinciale weg nemen. Ik had het plan af en toe een uitstapje naar de kust te maken maar die lag verder weg dan verwacht. Bovendien was het een weg met veel bochten dus dat schoot niet zo hard op dus besloten we maar meteen naar Sagres te rijden. Overigens wel een mooie weg maar ja, ik hoefde niet te rijden ;-)
Even voor 4 uur kwamen we bij ons appartement aan en het is hier werkelijk schitterend. Hier zouden we best langer willen blijven ;-)
Vandaag zijn we alleen eerst naar Cabo de São Vicente geweest, ook wel The end of the World genoemd omdat de vuurtoren is gebouwd op een uitstekende klif die je het gevoel geeft aan alle kanten omringd te zijn door water. Uiteraard wel wat toeristisch wat bleek uit o.a. een wagen met "Letzte brahtwurst vor Amerika". Toen dat open ging waren de eerste klanten.... Duitsers ;-). Daarna even wat boodschappen gedaan voor het eten (vanavond maar weer eens zelf koken ;-) ) en vanmiddag heerlijk relaxen bij het zwembad. Tenslotte hebben we vakantie ;-)