23 oktober 2014, naar Sydney - Reisverslag uit Lane Cove, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 23 oktober 2014, naar Sydney - Reisverslag uit Lane Cove, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

23 oktober 2014, naar Sydney

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

23 Oktober 2014 | Australië, Lane Cove

23 oktober 2014, naar Sydney
Vanochtend gaat de wekker net als gisterochtend om half 7. Als we aangekleed zijn en in de campkitchen willen gaan ontbijten zien we alweer een kangaroo over de camping lopen, echt heel leuk. Het ontbijt bestaat weer uit een geroosterde boterham en yoghurt en om even na half 8 zitten we alweer op de weg. 6 uur en een kwartier rijtijd maar dat is nog zonder rustpauzes. En er zijn heel veel roadworks onderweg. Vaak is er maar 1 rijstrook beschikbaar voor beide richtingen en waar er bij ons dan gewoon stoplichten staan staat hier, heel grappig, zo'n mannetje (soms vrouwtje) met een bord in zijn handen met aan de ene kant "stop" en aan de andere kant "slow". Wat een baan zeg! ;)Wat ook heel apart is hier, is dat fietsers hier gewoon op de vluchtstrook fietsen terwijl het verkeer er met 100 km/uur langs raast. Er staan ook echt bij op en afritten bordjes langs de weg voor overstekende fietsers, heel bizar! Maar goed na het eerste lange stuk, een Mc Cafe en nog meer kilometers gaat de reis verder best snel, dat wil zeggen, we kunnen goed door rijden maar het blijft natuurlijk een rot eind (voor Nederlandse begrippen in elk geval ;) ) Uiteindelijk komen we in Sydney aan maar man, man, wat een drukte is het hier. Ik weet meteen weer waarom ik niet in de stad wil wonen. Bij de camping blijkt het maar goed dat we van te voren geboekt hebben want hij is vol. Nu geen probleem dus. We vragen meteen naar een supermarkt, helaas is deze niet aan te lopen. We krijgen een niet al te moeilijk uitziende route mee (stom dat we niet gewoon het adres vragen want de straatnamen zijn op dit kaartje haast niet te lezen) en gaan even naar onze plek die we algauw kunnen en mogen verruilen voor een andere omdat we hier nauwelijks in kunnen komen met de camper. Daarna gaan we op zoek naar de supermarkt. Helaas ben ik de kaartlezer van deze niet echt duidelijke kaart, geef ik de verkeerde afslag aan en belanden we op de tolweg :(. Maar de volgende afslag is gelukkig niet ver en na nog een poos zoeken (en stressen van mijn kant) komen we eindelijk bij de supermarkt aan. We doen boodschappen, tikken het adres van de camping weer in onze Tom Tom in en vinden hem weer feilloos. Maar de drukte van de spits is weer heel erg, ik heb het nu alweer gehad met de stad. Gelukkig kunnen we morgen met de trein, een stuk makkelijker. We maken een makkelijke maaltijd met noodles en diepvries groenten, wijntje erbij en dan ga ik me weer een beetje happy voelen. Eens kijken wat ons de komende week nog brengt in deze "omgeving".

• 23 Oktober 2014 - 12:27

Gert:

veel plezier in Sydney. Doe Ralf en Tamara de groeten!