20 en 21 oktober 2014, Lamington National Park - Reisverslag uit Binna Burra, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 20 en 21 oktober 2014, Lamington National Park - Reisverslag uit Binna Burra, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

20 en 21 oktober 2014, Lamington National Park

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

21 Oktober 2014 | Australië, Binna Burra

20 en 21 oktober 2014, Lamington National Park
Vandaag hebben we een tocht van bijna 400 km, ruim 5 uur rijtijd voor de boeg. De afstanden hier zijn niet bepaald kort te noemen maar je moet er wat voor over hebben als je wat wil zien. We zitten alweer half 8 op de weg maar rond 8 uur komen we een Mc Cafe tegen en Martin is wat duf dus eerst een Latte Caramel. Daarna rijden we weer verder en na onderweg ook nog een milkshake gehaald te hebben zijn we rond 2 uur op de camping in Binna Burra. Het ziet er allemaal wel wat oud uit maar we redden ons wel. Helaas is het theehuis dat hier zit al om 14.30 uur dicht dus maken we zelf maar een kop thee. Daarna gaan we nog een wandeling maken door het regenwoud die langs grotten zal gaan. Een mooie wandeling en onderweg zien we ook nog een wallibi. En ook wel een beetje spannend want zitten er niet allemaal enge beesten (slangen, spinnen) in zo'n regenwoud? Het is ook wel iets zwaarder dan gedacht want over 5 km lopen we bijna 2 uur. Maar we zijn nog ruim voor donker thuis en aangezien we een beetje hadden verwacht een dergelijke camping te treffen hebben we 2 zakjes instantpasta gehaald met kip curry smaak. Alleen water en melk toevoegen, 10 minuten koken en klaar en nog best te eten ook :D. Na het eten nog wat relaxen en dan alweer lekker slapen. Morgen willen we 2 wandelingen doen van ongeveer 5 km maar we hebben geen haast dus we kunnen uitslapen. Denken we....
Helaas hebben we naast ons een gezinnetje staan met een klein kindje in een tent. En aangezien wij met het raampje open slapen en het kindje wakker wordt zodra het licht is, om kwart over 5....Juist, wij dus ook en het hele gezin loopt al om kwart voor 6 vrolijk over de campsite. Maar dan bedenk ik me dat het raampje dicht misschien veel lawaai scheelt en gelukkig vallen we toch nog weer in slaap tot even na 7 uur. We liggen lekker dus het wordt half 8 voor we opstaan en na de regen vannacht is het hier nu echt KOUD!! Dus we kleden ons warm aan en na het ontbijt is het tijd voor de eerste wandeling van 5,3 km naar de Bellunjui Falls. Tenminste, dat denken we. Gisteren klopte de afstand met het totale rondje en nu stond er ook 5,3 km return. Helaas, na ruim een uur lopen komen we een bordje tegen dat we 3,6 km hebben gelopen en dat het nog 1,5 km is naar de Falls. Tja, wat doen we? Toch maar doorlopen maar dan moeten we nog wel het hele eind terug. Maar 10,5 km moet toch kunnen ??? Na ongeveer een uur en 3 kwartier komen we bij de "Falls" aan, een grote rotswand waar 3 straaltjes water aflopen. Pffff hebben we daar het hele eind voor gelopen ;). Er valt weinig te zien dus ook maar weer terug. Overigens wel een mooi regenwoud waar we doorheen lopen hoor. Onderweg komen we nog een hele grote hagedisachtig beest tegen van ongeveer een meter. Helaas is hij alweer verdwenen voor Martin hem op de foto kan zetten :(. We lopen verder en de afstand valt ons toch vies tegen. De benen worden zwaarder, de voeten doen pijn maar ja, je moet toch door. Uiteindelijk komen we toch weer bij de camping aan. Ik neem eerst een douche want onderweg is de zon gaan schijnen en ik ben nog flink warm en bezweet geworden. Daarna gaan we lunchen in het theehuis. Na de lunch ploffen we even op ons bed en het kost moeite weer op te staan, stijf en vermoeid (en ongetraind ;) ) als we zijn. Maar we moeten even naar de lodge lopen om het dinerbuffet voor vanavond te reserveren anders hebben we geen eten. Bij de lodge is het aangenaam vertoeven op een bankje in de zon en met gratis koffie (er stond een apparaat waar iedereen koffie pakte dus ja, waarom ook wij niet ;) ). En nu hangen we weer even in de camper, te vermoeid voor de voorgenomen middagwandeling. Maar die hebben we toch eigenlijk al gehad gezien de afstand. Straks nog wat eten en dan naar bed want morgen moeten we weer vroeg op pad met 400 km te gaan. Gelukkig hebben we het wekkertje van de buren ;).

• 22 Oktober 2014 - 21:10

Mieke:

Heerlijk om jullie belevenissen te lezen. Wel fijn om zo'n wekkertje te hebben. Blif genieten en schrijven!