19 oktober 2014 Whale watching - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu 19 oktober 2014 Whale watching - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rita en Martin - WaarBenJij.nu

19 oktober 2014 Whale watching

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita en Martin

19 Oktober 2014 | Australië, Hervey Bay

19 oktober 2014, Whale watching!
Vanochtend moeten we om half 8 klaar staan voor de camping om te worden opgehaald door Tasman express. Voor ons geen probleem, we zijn er ruim op tijd (2 minuten te vroeg ;) ). Het busje is wat aan de late kant en als we instappen zit er een "granny" achter het stuur. Het blijkt een vrolijk vrouwtje te zijn, jong van geest in korte broek. Wij zijn de eersten die worden opgehaald en ze stopt nog even bij een veldje waar vaak kangeroos zitten. Ik zie ze niet, Martin ziet er 1 en de stand levende kangeroos spotten staat nu 2-2 ;). We halen de rest van de gasten op en granny is enigzins geirriteerd omdat ze steeds moet wachten maar maakt er tegenover degenen die al in de bus zitten een lolletje van. Als we bij de boot aankomen zegt ze met een grote schaterlach dat zij nu te laat is maar gelukkig ruim op tijd voor de boot. We zoeken een mooi plekje uit bovenop de boot recht voor de stuurhut waar we alles goed kunnen zien. Eerst moeten we een uur varen voor we op een plek komen waar walvissen zitten. Op een gegeven moment heeft de crew een moeder met jong in het vizier. Langzaam varen we er naar toe en dan krijgen we werkelijk het mooiste schouwspel te zien van die ochtend: de moeder leert het jong te springen en springt steeds geweldig hoog het water uit om vervolgens weer onder te duiken. Ook komt ze verschillende keren met alleen haar grote zijvinnen het water uit en klapt ze op het water. Echt helemaal geweldig!!! Na een poosje en veel foto's varen we verder op zoek naar nog meer whales. We vinden nog een moeder met jong en later nog een andere walvis. Ze komen wel een stukje boven water maar springen niet zo spectaculair omhoog als de eerste. Jammer maar toch ook erg mooi om te zien. Helaas is het dan al weer tijd om terug te gaan, deze trip duurt maar een halve dag. Het is inmiddels toch wat kouder en door de snelheid waait het stevig op het dek dus we gaan binnen zitten. Na een uurtje varen komen we weer in de haven aan waar granny alweer staat te wachten. Ze rent vrolijk heen en weer om de touwen aan te geven en laat zien dat ze nog lang niet oud is. Dan brengt ze iedereen weer terug naar de hostel/camping. Het is nog vroeg in de middag dus we pakken nog een paar uurtjes zwembad. Daarna nog even naar de Woolworths voor boodschappen, wat te eten maken en na wat internetten.... weer op tijd er in. Morgen 400 km voor de boeg naar Lamington National Park. Welterusten !!